Kommentarer til projekt: Blomsterkasse

Her samles kommentarer til projektet: Blomsterkasse

Kommentarer vises både her og på projektet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den ser spændende ud, selvom den ser lidt høj ud til min smag. Men godt gået.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det ser da rimeligt ud, jeg er dog lidt bange for at den hurtigt vil rådne med det plastik du har monteret i den. Det skulle have være fiber tex og der skal være huller i bunden af kassen så over skuds vand kan komme væk. Hvis jorden bliver for fugtig rådner rodnettet på dine planter og frø vil også rådne.
Jeg har lige lavet nordeuropas tungeste parasolfod (det er kun lige at jeg kan flytte den), i nogenlunde samme udgave som dig. Jeg støbte en murerbalje (trug) halvt op med beton/gammelt jern affald og isatte et rør til parasollen, så byggede jeg en kasse som din omkring den, og havde plads til at plante i den øverst(efter at have boret en bunke huller i siderne).

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fine urte/blomster kasser, dem kan du godt være tilfredse med, om end de er lidt høje. ros til dig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Hej alle. Håndværkeren: Tænkte at plastik ville være godt idet fugten/jorden slet ikke har kontakt med træ'et. Jeg har også lavet huller i bunden af den ;) PinkHenrik: Det må så også være nordeuropas flotteste parasolfod hehe. Men det var faktisk en rigtig god måde at lave en parasolfod på. Det skal du have ! Læg da nogen billeder ind af den ;) Maskinsnedker: Tak skal du have.
Hvis du hævede bunden op til næstnederste beklædning, er der plads til skjulte hjul. Du saver 4 bræddestykker i trekanter, skuer dem op under bunden og monterer hjul på dem. Træk hjulene godt ind under kassen, så ses de slet ikke. PS: du kan hæve bunden op til 20 cm fra overkanten, mere jord behøves ikke

 

Hvis det ikke er direkte nødvendigt med hjul, bliver det måske en dyr fornøjelse, at lave noget til den store vægt som den ser ud til at have. Det skal også være et jævnt hårdt underlag for at det virker i praksis - gætter jeg på. Derud over ser den flot ud. Har du brugt linolie maling?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også