Kommentarer til projekt: Skaftet knækker!!!

Her samles kommentarer til projektet: Skaftet knækker!!!

Kommentarer vises både her og på projektet.

 varmetossen

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som en hurtig løsning på et fra starten elendigt skaft er det super.Hellere kløve træ med den økse end at fryse.

 hoejec

Hvorfor nøjes med en kløveøkse når man kan have tre !
En kreativ løsning på reparation af værktøj. Og så er det måske også dekorativt. Og hvorfor skal det da også være håndværksmæssigt korrekt repeterer. Om reparationen kan holde vil jeg ikke vurdere. Men det må vel være det mest afgørende. Jeg kommer til at tænke på hvordan det bliver gjort når det bliver trillebørens tur. :-)

Anders Bo Poulsen

Annonce
Jeg har dårlige erfaringer med sådanne reperationer af flækøkser, samt en enkelt skade i hånden :)
Lærte af min salige far at åretegningen på et skaft skovl/greb eller økse bør ligge på den flade side af skaftet, når træets årer ligger som på din økse giver det næsten sig selv at det flækker. (med tiden) en fin nød reparation, som kan holde nogen tid inden du må skifte til et nyt skaft.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Lærte af min salige far at åretegningen på et skaft skovl/greb eller økse bør ligge på den flade side (roteret ca. 90 gr.) i forhold til dit nuværende skaft, når træets årer ligger som på din økse giver det næsten sig selv at det flækker. (med tiden) en fin nød reparation, som kan holde nogen tid inden du må skifte til et nyt skaft.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis