Kommentarer til projekt: elektrolyse

Her samles kommentarer til projektet: elektrolyse

Kommentarer vises både her og på projektet.

 varmetossen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser godt ud Klaus, det skal helt sikkert afprøves. Hvor lang tid skal emnerne ligge i badet, sådan ca? Mikkel
Fint! :-) Men der er klart, at sporene efter gravrusten kan man ikke fjerne. Det virker åbenbart med et metalnet til smådele, ligesom de gør ifm el.galvanisering af tilsvarende dele. Ville kaustisk soda ikke kunne gøre kål på gammel fedt og tectyl, hvis det handler om bildele, så man ikke behøvede at være så nøje med rengøringen? Jeg har vel omkring 50 kg. gamle bolte og møtrikker primært i UNF og UNC, som det efterhånden er dyrt at genkøbe. det kunne der være god mening i at nedruste! :-))

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo, men jeg har bare meeget stor respekt for kaustisk soda, da det er så voldsomt ætsende. Jeg har en tønde industrirens, jeg bruger til affedning. Kan ikke lige huske hvad det hedder, men det virker fint, og er ikke så risikabelt at omgås. Og de gamle bolte er oplagte emner, jvf. det link Je_ns lagde ind. Må lige prøve at smide et par fedtede emner i. Badet er jo i forvejen med soda, altså basisk. mvh Klaus

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis