Kommentarer til projekt: Solfyr

Her samles kommentarer til projektet: Solfyr

Kommentarer vises både her og på projektet.

Fordi man kan, så skal man ik.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej det ser godt ud, min far har lavet samme model, men han får ikke så meget vinding ud af systemet.... han ville gerne have varmen fra solfangeren ned i kælderen, men den "taber" varmen på vejen... der er selv. brugt isolerede rør osv.
Possaris lov. den bør i læse lidt om. istedet for rør, så lav isolerede varmekanel. en slange som jeg og i har brugt, taber en del tryk over lange afstande, idet den er blød. men en kanal lavet i hård matriale og som er isoleret er meget meget mere effektiv. pt får jeg 40 grader varm luft ind i huset i solskin, og jeg har ikke brugt isolerede slange fra hus til fyrindsugning.. kun fra fyrudstødning og ind til huset. men lange rør er en dårlig ide. er så småt ved at prøve at udtænke nogle ider til kanaler lavet i 12mm plade, og så med 12mm flamingo indvendigt. på den måde har man mindre modstand , og luften når nemmere frem.

Fordi man kan, så skal man ik.

Er der en som kan beskrive hvordan og ikke mindst, hvorfor systemet virker..? hvad er det I har gang i :-) Det lyder spændende.. og jeg har vel også til et par kvadratmeter med tomme øldåser..!

Mange hilsner
Polite
 
Eller endnu bedre en beskrivelse af det mest effektive system. Jeg gætter på volumen i dåserne er for stor... og måske samlingerne giver for meget turbolens i den strømmende varme luft. Start gerne en ny tråd med tegninger / billeder af den effektive konstruktion :-) MVH Njord

MVH Njord
Enig - det ville mange have glæde af, er jeg rimelig overbevist om. Jeg vil helt sikkert, alternativ opvarmning er ret spændende.

Mange hilsner
Polite
 
Annonce
youtube søg "diy pop can solar heater" Fik små 45 grader ud af min i Marts måned med sol og ca 15 grader udendørs :)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis