Kommentarer til projekt: Dåse sol varmer

Her samles kommentarer til projektet: Dåse sol varmer

Kommentarer vises både her og på projektet.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meget flot! har du mere statistik her henover sommeren?
Desværre ingen statistik over sommeren. Glæder mig også mere til vinter på solskins dagene :-) Planen er at det 30w panel også skal bruges til andet end de to blæsere, de er nemlig kun på 1,5w hver, så der er god overskud. Har bla ladet min mobil tlf op med panelet. Har planer om at lave noget forbrugsbatteri og en stikkontakt i værkstedet som man så kan lade boremaskiner osv op fra :-)

 

Flot arbejde. Du skriver du har drejet dåserne 45 grader indbyrdes. Vil det sige, du har ladet tophullet være originalt og boret Ø40mm midt i bunden?

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Ja præcis. Toppen har jeg kun pillet den der ring af som man åbner med, og så den lille "klap" som ryger ned i dåsen når man har åbnet den. Jeg har set flere som har lavet alt muligt mærkeligt for at få bedre flow, men jeg tror ikke rigtig på det har den store effekt, jeg tror mere det drejer sig om at få nogle blæsere der er tilpas kraftige til at man kan holde en konstant varme. Hellere 250m3 luft ved 40g end 50m3 luft ved 120g :)

 

Annonce
Ser godt ud....... gad godt jeg ejede tålmodigheden til at bygge sådan en

Mvh

 

Thomas

seæve solcellen skulle blot have været integreret i enhenden ligsom de er på de færdig købte . har du en opskrift på vidunderet ?
Har selv en mindre version lavet som test her i Australien, bare for at se hvad temperatur jeg kunne nå, ved måling mellem kl. 12.00 0g 15.00 hvor solen er på sit højeste målte vi temperaturer over 100 grader.
Har du termostat på så blæserene først starter når der fx er 25 grader inde i panelet?

Man lærer hver dag..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis