Kommentarer til projekt: Vindmølle Anvi

Her samles kommentarer til projektet: Vindmølle Anvi

Kommentarer vises både her og på projektet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du måler på, så du kan se, hvor meget møllen producerer over tid? Lader du ned på en akkumulator? Hvis jeg må være nysgerrig, hvad kostede din mølle dig?

Med venlig hilsen
ktm

 

hej Ktm. Første undskyld mig for mit sene svar. Møllen har jeg købt som et "samlesæt" i England (Hornet: Windgenerator.org.uk) for 725 GBP + Dumpload relæ 165GBP + 15 stk. 80amp akk. købt i Danmark for 10225 dkr. Af "samlesættet" har jeg kun beholdt vingerne, navet og generatoren. Resten Spindlerne og haleroret osv. har jeg selv fremstillet i nylon og rustfrit stål. Jeg skal for at komme ud i abent vand gennem 2 ikke oplukkelige broer, derfor "hængslet". Amp.meteret er lånt af en elektrikker kammerat som ville have den igen da den i blæsevejret begyndte at "ryge". Det er næppe nødvendig med så mange akkus. Dump load relæet er tilsluttet et ligeledes hjemmelavet 600w. varmeapp. (glemte at fotografere den) .som ekstra "forbrugsreserve" hilsen anvi
Hvad skal du dog bruge al den strøm til.. 10 stk 80 AH akkumolatorer rummer da plads til temmelig meget energi...... Men et smart vippeled... skal nok holde til trykket fra møllen. MVH njord.

MVH Njord
Jamen så bor du vel også i båden, hele sommer halvåret måske vinteren med ?
Hej Håndværker og andre. Jeg har normalt båden på land om vinteren, men agter at lade møllen "snurre". Igen skal jeg beklage at jeg glemte et billede af "varmeapp." til forug af overskydende strøm. Det var ellers den som startede mit kendskab til LDS. mvh. anvi
hej LSDér. Jeg bliver ofte spurgt om hvormeget strøm min vindmølle producerer over en given tid, fx en uge. De viser en interesse for mit projekt som jeg gerne vil svare på. Men hvordan måler jeg det, uden at bruge hvad der svarer til en bondegård på måleinstrumenter. med lds hilsen anvi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis