Kommentarer til projekt: SELVbyg - Part 7

Her samles kommentarer til projektet: SELVbyg - Part 7

Kommentarer vises både her og på projektet.

 SELVBYGGER!!!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fedeste vilde projekt... og gennemført... Respekt :-) Njord

MVH Njord
Jeg takker mange gange for de rosende ord - det er sgu rigtig rart, når man går mutters alene på grunden hver dag...det er dejligt at se fremskridtet, meeeen det kan til tider blive lidt ensomt... ;) Det er til gengæld nu, det sjove begynder... :)) Tak igen! :)

 SELVBYGGER!!!

Dine dobbelte vindues sektioner virker noget smalle på din tegning... men det er måske pgs fusk med billedet.... MVH Njord

MVH Njord
Tror også billedet snyder lidt, for de er bredere end døren ved siden af, hvilket det heller ikke ser ud til på billedet...men nu er det nu også bare lige hurtigt lavet i Photoshop - der er slet ikke taget højde for evt. mål... ;)

 SELVBYGGER!!!

Ja jeg plejer altså at afdække spær med undertag, afstandslister og enkelte lægter så snart jeg har sat dem op, så de ikke bliver lige så sorte af skimmel som billederne viser. Hvad med isolering i flangerne ved de jernsøjler du sætter blokke omkring? Stillads? Selvbyggere skal følge samme regler som håndværkerne af hensyn til sikkerheden. Du murer op med stående fortanding hvilket normalt ikke er tilladt. Isolering i hulmur er ikke sat i forbandt omkring hjørner. Jeg gætter på du ikke har haft tilsyn. Jeg bedømmer huset til at være en gang klamphuggeri.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

PS! Lecablokke i sokkel skal svummes med mørtel før der mures videre på dem. Der skal være murpap under vinduer og døre. Der skal klæbes murpap omkring jernsøjler. Der skal være vindafkrydsning af spær. Der skal være 30 mm kantisolering mellem bagmur og formur ved alle vinduer og døre. Gasbetonblokke skal opmures med skrå blokke ved ender. Overligger ved vindue har tydeligvis ikke været klodset op da den synes at hænge. Blokke bag ved en stolpe skal også mures i forbant med siderne. Jerndragere i tagflade er komplet overflødige Tegloverliggere ved døre på gavl synes heller ikke at have været understøttet de normale min. 7 dage, da murværket over dem er helt vådt. Jeg plejer også at lave bagmuren færdig før jeg begynder at opmure formuren. Har du slet ingen plan haft for arbejdet eller er du bare begyndt lidt overalt?

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis