Kommentarer til projekt: Fjer plukker

Her samles kommentarer til projektet: Fjer plukker

Kommentarer vises både her og på projektet.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser spændende ud, men hvordan skal den virke? Jeg har set versioner, hvor man bruger en vaskemaskinetromle, hvor man sætter nogle gummidupper fast udvendigt, og lader tromlen snurre medens man holder fjerkræet hen over den roterende tromle. Men enig, det med morskabet i at plukke fjerkræ er rigeligt opreklameret! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Den virker ved at bundplade snurre rundt og tromlen står stille. tydeligst at se på billed 3. kig evt. http://www.youtube.com/watch?v=jCD70TA7eis Min kører knap så hurtig, kun 100 rpm. Fik den indviet idag, og klarede fint en kokkemand på 4 kilo, SLAGTET!!! Det eneste minus er at den mangler en afbryder.
Det var dælme smart! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Er selv ved at samle dele til en sådanne maskine. Hvad er det for en motor du har monteret?
Hej Hvor har du gummi dupperne fra ? :)
Hovsa, havde ikke lige set der var kommet en del spørgsmål. Mic_hael: Det er en alm. 3 faset motor med et snekkedrev. Motor ca 14-1500rpm og 2/3hp og snekkedrev 1:15 gearing. Idag ville jeg nok gå efter 125-150rpm, altså ca en 1:10 gearing. Motoren har rigelig med overskud. Jan: Nej den er ikke tilsalg. Lap: De er købt på Ebay, søg "EZplucker" model 'Soft'. (de sender vist ikke til EU mere). Jeg gav ca 1$ pr stk incl alt dengang(150stk). herhjemme kostede de 11,25 pr stk +porto.
Min Orpington hane brugte den ca 1min på. Han var på 4 kilo slagtet. Den har også plukket store ænder uden problemer.
Ang. at bygge en fjerkræ plukker af en vaskemaskine/tørretumbler, vil jeg gerne dele min erfaring med dig, det kræver min. en 1,5 hk motor på 1400 omd./min. Forholdet mellem skiverne skal være 1-3,5 d.v.s. stor skive skal være ca.25 cm , lille skive Hej Selv Bygger (motor ) ca 7 cm. tromlen der anvendes skal have en diameter over 50cm . Skær bagsiden ud af tromlen brug den som bundplade (den der roter med ca 400 omd./min. ) sæt tre ben på tromlen så den ca er 90 cm høj . Monter bundpladen på en aksel – to lejer- rem skive (ca. 25 cm) og svejs afstivninger mellem benene til at holde det. Der skal være en par cm. luft mellem tromlens åbning, som er ned ad og bundpladen, for at fjer og vand kan drænes neden ud. Husk at monter afskærmning under tromlen for at beskytte motor og rem for fjer /vand, afskærm rem så man ikke kan komme til skade. Monter gummidutter med ca 6-8 cm afstand på bundpladen og 10-12 cm. afstand på tromlen.- på den øverste kant af tromlen (den skåret kant ) monteres

HJ
jeg prøver lige igen med hele teksten Ang. at bygge en fjerkræ plukker af en vaskemaskine/tørretumbler, vil jeg gerne dele min erfaring med dig, det kræver min. en 1,5 hk motor på 1400 omd./min. Forholdet mellem skiverne skal være 1-3,5 d.v.s. stor skive skal være ca.25 cm , lille skive(motor ) ca 7 cm. tromlen der anvendes skal have en diameter over 50cm . Skær bagsiden ud af tromlen brug den som bundplade (den der roter med ca 400 omd./min. ) sæt tre ben på tromlen så den ca er 90 cm høj . Monter bundpladen på en aksel – to lejer- rem skive (ca. 25 cm) og svejs afstivninger mellem benene til at holde det. Der skal være en par cm. luft mellem tromlens åbning, som er ned ad og bundpladen, for at fjer og vand kan drænes neden ud. Husk at monter afskærmning under tromlen for at beskytte motor og rem for fjer /vand, afskærm rem så man ikke kan komme til skade. Monter gummidutter med ca 6-8 cm afstand på bundpladen og 10-12 cm. afstand på tromlen.- på den øverste kant af tromlen (den s

HJ
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis