Kommentarer til projekt: Opstilling af ispind 5.

Her samles kommentarer til projektet: Opstilling af ispind 5.

Kommentarer vises både her og på projektet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fine billeder :-) syns dog der mangler et! .. hvor har du placeret indeføleren? og har du mulighed for at rykke rundt med den? den har nemli på nogle anlæg givet drift forstyrrelser. Niels har sikkert også nævnt det, men skulle han have glemt det sig har jeg ihvertfald gjort det nu ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har sat den i køkkenet, der kommer et billede senere. Jeg havde misforstået lidt med placeringen af den ene føler, så den kom med ind, men skal flyttes til centralvarme fremløbsrøret, og dækkes med isolering, så den skal jeg lige have flyttet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

lyder godt :-)... uha ja det er særdeles vigtigt ellers går den fra ispind til isklump fordi den ikke kan opnå sin fremløbs temperatur, har set det ske bare med en forkert placeret indeføler :-S det er en kølig fornøjelse at fjerne is selv om sommeren

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Den el instalation der er lavet ligner vist lidt for meget G-D-S arbejde som de kabler er ført i den tavle ! En elektrikker ville ikke lave arbejdet på denn måde
nu kan jeg jo ikke lade være med at blade mig der :-P efter min mening ligner det fint noget en elektriker er i gang med, anlæget skulle startes op samme dag så det er ikke en unormal midlertidig installation når tingene skal køre :-)... og kablet der stikker ud går til gruppeafbr. så det må formodes at side til på afgangssiden af måleren, HPFI relæet hænger jo også på en lidt spøjs måde ;-) så mon ikke der er styr på sagerne nu :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er styr på det nu. Den installation der var i huset, ved køb viste sig at være ulovlig. Strømmen kom ind fra masten og gik i Hpfi relæet, der fra til forsikring (16A) så i måleren. Der fra til 2 x 13A lys og 1 x 16 kraft. Det var altid forsikringen der gik (hvorfor mon). Det eneste der mangler er en ny målertavle, da de er i restordre, elektrikkeren sagde at LK havde måtte kalde 2 mdr. produktion tilbage da formen var istykker, og alle tavlerne var vind og skæve. Min installation er nu 25A forsikring, 1 x 20A til ispind, 2 x 16A til kraft + 5 x 13A til div. lysgrupper og der er plads til udvidelse, efter hånden som huset bliver renoveret. Da eldelen mindst skal leve op til nuværende krav når gulve, vægge og lofter alligevel bliver renoveret.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gert.m inde føleren kan du se i næste galleri, da denne er fyldt op med tilladte billeder.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Gert.m har oprettet en tråd under over hækken http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/16/postid/110756/view/topic/Default.aspx Spørgsmål og kommenterer er dog stadig velkommen her, men det kan være at det i søger svar på er der inde eller under et af de andre gallerier.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis