Kommentarer til projekt: solpanel

Her samles kommentarer til projektet: solpanel

Kommentarer vises både her og på projektet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er ideen bag denne konstruktion at øldåserne varmes op af solen og man så suger luft forbi/igennem dem (og dermed får luften varmet op)?

 

OK, tak for oplysningerne Ser simpel ud, men hvis det nu virker så er der jo ingen grund til at gøre tingene mere komplicerede end nødvendigt. Jeg glæder mig til at høre om effektiviteten

 

Den virker, over alt forventning, den pumper luft ind på ca 32 grader, selv om der kun er 3 grader uden for..
Suger du så luften rundt inde i dåserne, eller ryger luften bare forbi dem ? Jeg tænker på om det måske hang sådan sammen at du sugede luften ind i "kassen", og fra kassen ind i dåserne, og så fra dåserne ind i huset ?
Annonce
hvordan er dåserne forbundet? Kan du ikke komme med en lille beskrivelse af hvordan systemet samles/laves? Den tror jeg vil kopier til mit skur. Det kan nemmelig ikke tåle frost.. hehe

Med Venlig hilsen

            Lasse "Smeden" Lummer

Hvordan er termostaten lavet? Kører den på lav volt eller 220 V?
Undskyld min uvidenhed men jeg forstår ikke helt hvordan et bundt dåser giver varme, altså mit forståelses dilemma er følgende: solen varmer dåserne og varmen suges ind, hvordan varmer de når det er koldt og solen ikke er nær så intens som i sommertiden??
Min forståelse af dit anlæg - korrekt? Jeg har forstået dit anlæg således at: Når der bliver over 20 grader i kassen starter ventilatoren med at hive luft ind i din garage. (Bliver der ikke hurtigt under 20 grader igen i kassen?) Er dåserne fyldt med sand eller lign, så de bedre kan akkumulere varmen? Har du udluftning et andet sted i din garage? Kan systemet anbefales?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis