Kommentarer til projekt: Gerts Ispind del 2

Her samles kommentarer til projektet: Gerts Ispind del 2

Kommentarer vises både her og på projektet.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gert Er arbejdet stoppet pga. vejrlig, eller har du bare travlt med at få det sidste på plads. Det er jo ved at være noget tid siden at du sidst har lagt noget op. Eller er det ryggen igen?

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

nej det rører sig skam endnu, lørdag fik jeg sat kompressor på plads, og mandag kommer min far og lodder rør på, tirsdag forventer jeg at de sidste fittings kommer med posten så jeg kan slutte det til centralvarmen, og derefter skal jeg have gassen med hjem så jeg kan fylde det på ooog så er der lige noget elarbejde der skal laves :) så skal den i drift, har faktisk deadline senest torsdag aften, for vi skal på ferie og den ældste af tøserne alene med brændeovn er ikke noget jeg syns er en god ide :-P

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Nå så det er fordi at du knokler, at der ikke sker så meget her. Jeg håber at du når at få det færdigt inden ferien, så vil du nok nyde den ekstra, men pas nu på så det ikke går lige som sidst du skulle have ferie. Jeg er også ret sikker på at din datter vil nyde at ikke skulle tænke på at fyrer, mens i er på ferie.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jeps lige præcis :-) jeg er sikker på jeg når det inden ferien, rørene er loddet i dag, i morgen skal jeg have sat styretavle op og have trukket forsyning frem fra hoved tavle, samt kabler til kompressor og cirkulationspumpe og følere og så hååååber jeg på at mine fittings dukker op med posten i morgen, så jeg kan få samlet den med resten af centralvarmen, så den er klar til en gang gas onsdag :-)... bare rolig jeg er meget forsigtig med ryggen, nægter at ligge stille så lang tid een gang til... jo er nu os ret sikker på hun vil finde det prisværdigt med konstant varme ;-)og det vil jeg nu også, kan godt mærke at vinteren nærmer sig *suk*

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

så kom den i drift :-) onsdag aften kl 21 var der forbundet rør og der var tanket gas på og trykket var tilpasset, så nu skal jeg bare have fundet en god balance med varmen som passer til huset :-).... billeder skal nok komme, jeg har bare ikke fundet tid til at tage nogen endnu. forresten så er PEX rør guds gave til GDS folket ;-) ikke voldsomt kønt men pokkers hurtigt at sætte op :-P

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Det lyder jo fint, så har du også selv haft lidt glæde af den inden din ferie. Jeg håber at vi får en rigtig vinter med en masse sne, og snestorme, så min kan blive prøvet rigtig godt af.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det er rigtig rart, der har været en del fisen frem og tilbage for at holde øje med driften :-D og så er jeg så heldig at mit solfanger anlæg har datalogger og 2 extra følere så selv når jeg er på job kan jeg følge driften af ispinden ;-)... ja er nu også spændt på om vinteren bliver kold(det tyder det på)så den kan blive testet, dog med en lille bekymring! jeg har endu ikke hjælpevarme på så den skal klare det på egen hånd

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

så er størstedelen af projektet afsluttet og det jeg har døbt "hundehuset" er bygget, det mangler dog at blive isoleret, men ispinden er i drift og jeg følger dens forbrug der dog er lidt varierende pt, da jeg endnu ikke har fundet den endelige placering til inde føleren

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Spændende projekt... Jeg har været fraværende her fra LDS i nogen tid (for meget arbejde osv) Men netop disse varmepumpe anlæg med "ispind" har været noget jeg er lidt spændt på.... Det at man ikke skal fylde hele haven med deggravede slanger tiltaler mig temmelig meget. Jeg er godtnok bundet af at skulle aftage gas.. Så der supleres med brænde ovn. Men ved et nybyggeri er det bestemt noget der vil komme med i betragtning som energikilde. Jeg håber vi kan få lov at følge igansættelsen og dine erfaringer vinteren over... Hvad er fabrikatet på anlæget og hvad skal det trække??? Evt links modtages gerne... Venligst Njord

MVH Njord
der er skam allerede en tråd om emnet :-) http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/16/postid/110756/view/topic/Default.aspx hvor FWM og jeg har flyttet alle spørgsmål hen, så de ikke bare gemmer sig i galleriet :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis