Kommentarer til projekt: Nedlagt skorsten. Alternativ

Her samles kommentarer til projektet: Nedlagt skorsten. Alternativ

Kommentarer vises både her og på projektet.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du tænkt på brand risikoen nu hvor ild/røg har et godt sted og forplante sig nu . tvivler på brandmyndighederne vil syntes om det
Hmmm nej. Men evt ild kan jo ikke slå ud i lejlighederne ovenpå. Ellers kan jeg vel "proppe den til" oven over lampen hvis det er et problem. Havde egentlig planer om hylder,- evt glashylder, som også kunne lukke den af ned af. Men jeg har ikke lige fundet en passende måde at monterer dem. Overvejede også en form for vindue ind i mod stuen. Kunne jeg også sætte i her. Det skulle vel også løse problemet?
evt sikkerheds lamineret glas ,det med stål tråd inden i ,det knækker heller ikke lige sådan . du kunne evt montere et stk vinkel jern i begge sider som glas ruden støtter på og så tætne rundt om bagefter .
Spændende ide :) Så længe det ikke er lukket af opad, lugter det vel ikke, men jeg ville være bange for lugt, hvis der lukkes helt af opad.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror ikke skorstenen har været brugt i mange mange år,- der er ikke nogen af de nuværende ejere der ved hvornår den er blevet sløjfet. Men jeg vil tro at det er før 1990 ud fra diverse papirer jeg har på lejligheden. Så den lugter ikke overhovedet. Den er blændet af oppe på loftet så der er ikke træk i den. Den har ikke været brugt i de enkelte lejligheder med til et fyr/gruekedel i kælderen. Mht vinkeljern. så er de ret svære at monterer da fugerne er meget porøse inde i skorstenen, og jeg kan heller ikke komme til at bore derinde pga pladsen. Jeg havde overvejet noget med at få muret en glas-sten ala dem til brusenicher ind vandret. Eller måske murer beslag af en art fast med fliseklæb. Men det er en af de ting jeg ikke er kommet videre med pga af andre projekter :)
Novra - så er julemanden fri for at blive tilsodet -og har endda lys for enden af røret. -rent svir....

Venligst: Bjørn Heller

Hej. Nu er indlæget jo ca. 3 mdr. gl. så jeg ved ikke hvor langt du er kommet. Men en ide kunne være at lave tre stk. glas-kasser ( med åbning udad )som passer lige ind i hullet ( limet sammen med silikone, ligesom akvarier. Montere lyset indvendig over den øverste glas-kasse. Så bliver der garanteret en rigtig sjov lys-effekt ned gennem alle kasser og det, som I evt. udstiller i kasserne. vh Sermonikus
Tusind tak for den gode ide... Har selv 2 nedlagte skorstene i huset og nu ved jeg hvad der skal ske med dem..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis