Revner i pudset ydermur

Hej LDS

Jeg er spritny i Lav-Det-selv verdenen og søger derfor en masse råd og erfaring. Gåpåmod er der masser af 

 

Jeg har et hus fra 50'erne - gasbeton med pudset overflade. Jeg skal male huset til sommer, men der er små revner i pudsen. Jeg er i tvivl om hvad jeg gør ved disse. De er max 2 mm brede, men nogle steder ret lange. Enkelte steder går revnen ned i soklen - dog uden at der er et decideret mellemrum. Har vedhæftet diverse billeder.

 

Jeg tænker at revnerne skal kradses ud og fyldes - er dog i tvtvl om med hvad. Og hvor længe skal man vente med at overmale?

 

På forhånd tak 

 

Mvh Keven


Mvh og tak for hjælpen
Keven
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få en fugemasse,der er beregnet netop til noget sådant.Vær opmærksom på,at den ikke er på siliconebasis,da den ikke kan overmales.

bh
Hold da helt op, har du taget billederne af min ydermur?
Har fuldstændig de samme revner og problemer.
Jeg har forsøgt at kradse dem ud og pudse dem op igen, men de dukker op igen efter nogen tid.

Vil vente spændt på at nogen linker til en egnet fugemasse.

Mvh Lars
Det som jeg har brugte,var en elastisk fugemasse,men for at det holder,skal revnerne naturligvis være støvfri og grundet.Jeg brugte en gammel sprayflaske for at vædsken kunne komme så langt ind i sprækkerne som muligt.Behandlingen skal muligvis gentages,da leca som bekendt suger meget.

bh
Hej Optisana - kradser man revnen ud først, så den er 5mm og derefter sprøjtes den elastisk fugemasse ind?

Mvh og tak for hjælpen
Keven
Ja,min.5 mm.Den bedste fugemasse til dit brug er Dana byggefuge 522 (eller lignende).Men vær sikker på at muren er 100 % tør,og at stenene er mættet med grunderen.

bh
Annonce
Tak for svaret Optisana - jeg må forsøge det i weekenden. Hvor dybt skal man kradse? Læser nogen steder at det skal være minimum halvdelen af bredden for at give det bedste resultat?

Mvh og tak for hjælpen
Keven
Den formel kan du godt bruge,men det vigtigste,er at du presset så meget masse ind i revnen,så du er sikker på,at det har kontakt.

bh
Ja det bliver nok noget af et makværk

Mvh og tak for hjælpen
Keven
Jeg ville nok bare male det over uden at gøre noget ved det. Det med at have fuger rundt omkring giver kun problemer. ellers må du få renset facaden af og pudse huset op med noget armeret fiberpuds, så skal det nok holde.
Hvorfor mener du at det bliver noget "makværk"?,det er da ganske enkelt,men hvis du vil bruge Kent A,s forslag,og bare male over,og risikere vandindtrængen,er det efter min mening et dårligt forslag.Man kan jo også pudse huset op,som foreslået,men det er en dyr løsning.Men hvis du vil ofre pengene på det,er det den"sikre"metode.

bh
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også