Er der nok udluftning ? MED TEGNING

Hej med jer..  Jeg er kommet i tvivl om der er nok udluftning i min konstruktion ved mine velux vinduer..

Som tegninger er der 2 (3) felter hvor velux sidder helt ud mod spær i begge sider på hver sin side af taget.. Jeg tænker så her om det er nok udluftning at der sidder de udluftninger i toppen da det jo ikke kan cirkulere ned til tagfod i de spærfelter ? burde jeg montere 1 enkelt udluftning helt ude i siden ovenover vinduet ?

Mvh Lasse
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nød til at forklare din tegning lidt bedre. Hvad er hver del og hvilken retning kigger vi fra?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hvad er de blå cirkler i midten?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hvis de blå cirkler /ovaler viser ventiler, har du rigeligt med udluftning !
Det er ventiler. Det som jeg er bekymret for er i de felter hvor der sidder Velux helt ud mod spær i begge sider og som jo blokere for luftfgennemstrømning fra tagfod. Der er der jo kun luft fra ventiler, men burde det være nok?
Annonce
Burde måske sige at lidt går til kip og det er diffusionslukket undertag, så der er 5-7 cm luftspalte mellem iso og undertag
Og jeg har på fornemmelsen at du er forholds vis ny husejer som har læst og hørt alt for mange skræk historier efter hånden.
Hvad tænker du på ? Er dog uddannet tømrer, men derfor kan man stadig komme i tvivl :-)
Jeg tror Jørgen håndværker tænker på at :

I mit sommerhus med eternit med 15gr. taghældning og loft til kip er der ingen udluftninger andet end de naturlige sprækker der er ved tagfoden - og jeg har skiftet nogle tagplader og set på spærene i samme ombæring - de er knastørre og fejler intet - huset er 40 år gammelt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Men i har vel heller intet undertag på som lukker fugten inde hvis det netop ikke har udluftning nok? :-)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis