Ovn varmer ikke - Blomberg BEP 906

Efter en pyrolyserensning i går, stod vores ovn af.
Der er lys i displayet og blæseren kører, men ovnen kan ikke varme, og der er ikke lys i pæren i ovnrummet.
Hovedsikringer og ledninger er tjekket; her er ingen problemer.
Pæren i ovnrummet er skiftet; lyser stadig ikke.
Ud fra tidligere indlæg kan jeg læse mig til, at det evt. kan skyldes en afbrændt varmeføler/termostat, men en sådan kan jeg ikke finde i ovnrummet. Det hænger vel heller ikke sammen med, at pæren ikke lyser!?

Er der nogle her, der kan hjælpe mig videre?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der sidder en sikkerhedstermostat det er sikkert den der er slået fra.Den er på størrelses med en 1 kr muligvis med en lille rød pal i midten

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ja der skal være forbindelse igennem den, du har vel trykket på den røde knap ?
Når jeg måler mellem polerne på den, så svinger den temmelig kraftigt mellem ca. 30 og 240 Ohm (cirka, den er MEGET følsom).
Trykker jeg på knappen falder modstanden til ca. 2 Ohm. Knappen kan dog ikke blive nede...der er nærmest ingen vandring i den.

når du måler på den skal der bare være gennemgang i den så 2 ohm passer nok meget fint men noget kunne godt tyde på at den er defekt når den svinger så meget i modstand.
nettoparts vil være et fint sted at købe en ny

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
Fik den målt igennem hos en prof (AHA Service på Klokkestøbervej i Odense), og han sagde, den var OK.
Har nu monteret den igen, samlet ovnen og den virker :-)
Måske har jeg - uden at have bemærket det - trykket sikringen ned igen?
Uanset hvad, så blev problemet løst, og udgiften blev en køretur på 10-15km i stedet for en ny ovn til 5-8.000,-
Det kræver en flaske rødvin til stegen ;-)

Tak for hjælpen!
Hej,

Jeg har et lignende problem, det almindelige varmelegme fungerer fint, men varmluftselementet varmer ikke. 

Jeg kan i denne tråd se at der er en termostat sikring, men der står ikke hvor den sidder og hvordan man kommer til den. 

Jeg skal således forsøge at finde ud af om det er varmelegemet eller termostat sikringen der er slået fra. Håber at nogen kan hjælpe med at afgøre om det er det ene eller det andet samt beskrive hvordan jeg kommer til termostat sikringen.

På forhånd tak!


Hvad er det for en ovn? Fabrikat, model, type og ca årgang.

Sandsynligheden taler for, at der kun er en sikkerhedstermostat, og den vil i så fald lukke af for alle varmelegemer. Dermed breder der sig en duft af brændt varmelegeme fra varmluftdelen, hvis jeg lige skal komme med et gæt.

Hvad med blæseren? Kører den rundt som den skal?

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej,

Ovnen er en Blomberg BEP 906

Det almindelige varmelegeme fungerer fint, og der lugter ikke brændt hvis jeg forsøger at tænde vamluftsdelen. Ventilatoren til varmluftsovnen virker fint.

Håber i kan hjælpe :-)


Det er varmelegemet til varmluft der er brændt af.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis