Ovn varmer ikke - Blomberg BEP 906

Efter en pyrolyserensning i går, stod vores ovn af.
Der er lys i displayet og blæseren kører, men ovnen kan ikke varme, og der er ikke lys i pæren i ovnrummet.
Hovedsikringer og ledninger er tjekket; her er ingen problemer.
Pæren i ovnrummet er skiftet; lyser stadig ikke.
Ud fra tidligere indlæg kan jeg læse mig til, at det evt. kan skyldes en afbrændt varmeføler/termostat, men en sådan kan jeg ikke finde i ovnrummet. Det hænger vel heller ikke sammen med, at pæren ikke lyser!?

Er der nogle her, der kan hjælpe mig videre?

Efter en pyrolyserensning i går, stod vores ovn... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Chr.

Tusind tak, jeg skifter det 


Til orientering sidder termosikringen under toppladen i venstre side. Jeg har boret et 12mm hul i pladen således man kan genindkoble termosikringen med en blyant. Når jeg laver pyrolyse på ovnen ,trækker jeg denne lidt ud af skabet, hvorved varmen bedre kan transporteres væk.Endvidere er det en god ide, efter brug af varmluft, at skrue temperaturen helt ned således ringvarmelegmet afkøles inden ovnen slukkes helt.Under toppladen er der et print , hvor varmerelæerne (3 stk) er monteret. Har loddet et nyt relæ på for et par år siden, da øverste varmelegme ikke fungerede.Har nu holdt liv i vores ovn i 12 år med 4 ringvarmelegmer og et print relæ !!  

HT
Blomberg BEP 906
Jeg har nu fået samme problem med at ovnen ikke varmer når den står på "varmluft" Blæseren kører på ovnen så det virker som om det måske blot er et varmelegeme er problemet.
Hvis jeg varmer ovnen op på almindelig ovn og derefter skruer den over på varmluft slår den sikringen i hfi relæet.

Er det blot varmelegemet der fejler, eller er det noget andet jeg skal kigge efter når den nu slår sikringerne?

På forhånd tak for alle gode råd.
Hvis dit HFI/HPFI kobler ud er der overgang til jord. Det er højest sansynligt dit ringvarmelegme der er defekt. Afbryd spændingen til din ovn , åben lågen og fjern dækpladen foran blæservingen og varmelegmet.På varmelegmet vil du højest sansynligt se en "fortykkelse" med en revne , hvor der trænger fugt ind og derved danner forbindelse til jord.
For at få varmelegnet ud skal du fjerne bagbeklædningen . På varmelegmet sidder en flange med to møtrikker som skal afmonteres .Er du lidt fingersnild er det ingen problem.Det sværeste er, at undgå at skære sig på alle de skarpe kanter .Et nyt varmelegme finder du let på nettet ( Bemærk , der findes to typer !!!) HT

HT
Hej... Jeg har helt samme problem... Hvor finder jeg sikkerhedstermostaten? Tak for forhånd Nicolai
Placeringen af termosikringen er beskrevet i tidligere indlæg . Prøv at læse alle indlæg i denne tråd ,de vil gi´ dig et eller flere svar. MVH. HT

HT

Jeg ser dit indlæg af ældre dato vedrørende en Blomberg BEP 906 ovn. jeg kan ikke hjælpe dig med en løsning, men antager, at du allerede har fået løst dit problem.

Derimod skriver jeg til dig i håb om, at du kan hjælpe mig. Vi har lige købt hus med en Blomberg BEP 906 indbygningsovn. Desværre har vores sælgere ikke gemt brugermanualen, så jeg er på jagt efter en sådan. Hvis du fortsat har din brugermanual, kan jeg så få lov til at låne den og tage en fotokopi? - jeg har nemlig ikke kunnet finde hjælp på Blomberg.dk.

På forhånd tak

LDS2980


LDS2980

Nogen der ved om omtalte, termosikring også findes i en Blomberg ovn BZO 9890X

Da jeg forsøgte at tændte for ovnen kom der ikke lys i den. displayet virker fint, men den bliver ikke varm og der er heller ikke lys i den, til gengæld køre blæseren til at køle den ned/køle lågen nu konstant, kan kun slukke den blæser, ved at slå relæet fra,

har stadig garanti på den, men hvis det kun var at trykke den termosikring ind, var det da nemmere end at skal vente x antal dage på en reparatør.

Sent svar til LDS2980.

Vores Blomberg BEP906 fra 1999 stod af i går da flæskestegen havde fået 15 minutter, så den (flæskestegen) måtte på grillen. Nu har jeg fundet brugsanvisningen, som jeg gerne vil scanne til dig eller andre, der måtte mangle den.


Mvh. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis