Mælkebøtter !!



Hej.
Jeg begyndte at synes den gule fare er ved at blive en betydende faktor i plænen, og da vi bor fritliggende, er mælkebøtterne nok overvejende af egen avl. Jeg har ikke råd til et Fiskars, så det blev en tur til tegnebrædtet og værkstedet.
Mk I er lidt for tynd i pladen, men med lidt øvelse går det.
Om det har nogen betydning for bestanden at fjerne blomsterne på denne måde ved jeg ikke, men det kan jeg rapportere næste år.
De, der er væk, spreder da ikke frø

mvh

 varmetossen

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sålænge roden står der vil den komme igen og igen og igen
Min Gamle Far gik rundt og penslede et par af bladene på hver enkelt med roundup, det hjalp men tog et par år at udryde dem alle.
Men din ide er da ikke helt tosset
Trim plænerens i en forstøverflaske og så et pust på hver plantes blade, så ser du dem ikke igen. Og inden du får dårlig samvittighed så kør forbi en landmand og se hvor mange tusinde liter han poster i markerne på sådan et forår som det her... og så er det han bruger ca 500 gange værre end det der er godkendt til os almindelige mennesker.
Det er sjovere at klippe, bukke, nitte og save + se ideen virke

Men tak

mvh

 varmetossen

kender det. har overtaget et hus der har stået tomt, så kæmper p.t med 2 års produktion af mælkebøtter. Det foregår med en Fiskers. det fungere fint, men laver lidt huller i plænen. men ganske nemt. dog er den billige model(til 170,-) ikke så lang, så hvis man er meget over 1.80 er det lidt hårdt.
Har været efter det 2 gange om dagen i den sidste uges tid og kan allerede nu se at det er tyndet godt ud i den del af haven der er har været gennemgået. Den virker dog ikke så godt i stenet jord.
Annonce
Ja deg til fiskefrikadeller, det dutter. Bøtterne forsvinder og du har kun frøene at slås med for eftertiden.  

Den er i øvrigt heller ikke helt dum til og fjerne "den hvide mands fodspor" med.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Et stykke elektriker rør i passende længe (alt efter hvor høj du er) en tragt,evt en overskåret plastflaske. og en rest vejsalt i en lille spand. Så er du klar til at visne mælkebøtter uden at bukke dig.


Skrevet af Klaus Lundstedt på 17 maj 2013 12:07
hej.
Ja, ved godt, de stadig er der, men ryggen siger at jeg ikke skal gå så længe ad gangen og stikke op, og sønnen har fået arbejde

De skyder jo op på dagsbasis, så derfor.

Der skal ikke slås græs hver dag

mvh
Jamen Klaus, når du nu er så god til det der med lige at opfinde en dims til et bestemt formål. Må du da også lige kunne fremstille sådan en slags liggevogn hvor du ligger på maven med armene fri  så du kan "male" mælkebøtter i liggende stilling. Måske med et lille soltag så du ikke bliver forbrændt i nakken. Der skal naturligvis være en form for hoved støtte også og skal den være rigtig avangeret så skal den jo trækkes at en el motor eller to.

He he - ja nu er jeg ikke den, der afviser motion i de rette doser og steder. Har overtaget gården efter een, der kørte i en fart. Han lavede handicapindretning i biler og andet relateret, og der er forskellige hjul og metalprofiler i hjørnerne - såh måske

mvh

 varmetossen

Hvad er et forår uden de flotte gule blomster , som desvære er væk igen meget hurtigt , nyd dem mens de er der , der går et helt år før vi igen kan nyde denne ukulige livsglade vækst ..........................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også