Hvilken lim?

Skal lime noget metal på en gammel båndoptager jeg har sat i stand. Det skal limes på plastikken som dens kabinet primært er lavet af. Metallet var faldet af, og limen havde gullig farve. Det var ikke stenhård type lim, og kunne opløses med acetone.
Troede det var kontaktlim. Men efter at have prøvet to slags(281 og 284), tror jeg ikke længere på det. Det opløser plastikken øjeblikkeligt.
Så spørgsmålet er, hvad den gamle lim kan have været for en slags?

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er der brugt en limpistol, det hæfter på næsten alt, og er ikke helt hårdt.
det med at det opløser plastikken, er en del af den måde plast limes på.
Men eller kan du bruge sekundlim det kan binde på de fleste materialer.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så må det have været noget andet lim, for det gamle kunne fint kradses af plastikken og har ikke opløst det.

 

Når alt andet kikser og du ikke kan bruge opløsningmidler (opløser og ødelægger plast og akryl) skal du købe G-Flex epoxy.
http://www.hfmarine.dk/Default.asp?Action=Details&Item=427

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det kan jeg måske blive nød til. Synes bare det er mærkeligt at alm. lim ikke kan bruges. Dengang i 70'erne havde de vel ikke så mange typer lim og dem der var, var vel næppe vandbaserede uden opløsningsmidler.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tror sagtens det kan være en lim, som i en limpistol der er brugt.

Det er jo en gammel velkendt teknik
Skrevet af Axell på 14 maj 2013 12:28
Det kan jeg måske blive nød til. Synes bare det er mærkeligt at alm. lim ikke kan bruges. Dengang i 70'erne havde de vel ikke så mange typer lim og dem der var, var vel næppe vandbaserede uden opløsningsmidler.

Opløsningsmidler har altid ødelagt plastprodukter.

Prøv dog først med en limpistol - kikser det (hvad jeg ikke tror det gør) kan du jo bare varme limen af igen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Prøvede med en limpistol, men det er ikke til at arbejde med og holder ikke. I hvert fald ikke det jeg har prøvet med.
Det størkner inden jeg når at sætte det sammen og kan nemt pilles af.

 

Hej.
Hvis du køber speciallim i en hobbyforretning har flasken en meget fin tud til samlesæt o.l.
Det burde kunne bruges uden at der kommer noget forkerte steder.

mvh

 varmetossen

Har med held limet en viser i en radio til skalaen som var knækket for mange år siden.

Jeg tog en kapsel fra en sodavand, heri hældte jeg lidt cellulosefortynder og nogle små stykker flamingo, det gir en fin lim til plast dele, det næsten svejser plasten sammen, det opløser plasten hvis man ikke passer på.

Men der er jo et utal af forskellige slags plastik i dag, så skal ikke kunne sige om det virker til dit formål

Ud over det giver samme blanding noget som ligner klar lak.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også