Carport / Skur spær og faldretning

Den gamle carport og skur skal rives ned og jeg skal have en ny op som er lidt større, fordi der skal være lidt overdækning til cykler ovs.
Jeg er nu begyndt så småt at tegne den nye og er allerede stødt ind i den første udfordring med hensyn til tagets fald og konstruktion.
Hvis man kigger på tegningen kan man se : rød = remme , grå = spær, blå = tagrende. dvs. faldretningen på taget er forrest på carport til bagerst mod blå.


Som tag skal lægges pvc trapez plader og konstruktionsmæssigt er jeg i tvivl om det er den bedste løsning da man jo normalt oven på spær sætter lægter på kryds og montere trapez pladerne på lægterne. I mit design ligger spær ikke langs faldretning men allerede på kryds, og jeg kunne bare montere pladerne direkte herpå, som jeg har set gjort flere steder. evt. med klemlister imellem.

For at gøre det en anelse mere kompliceret vil jeg gerne tænke over forberede så meget som muligt til at isolere skuret i fremtiden, og har egentligt en forestilling om at jeg vil lave trapez plader over det hele nu og til den tid nogle isolerende pvc kanal plader under trapez pladerne over skuret..

Stolpeplaceringer er ikke fastlagt endnu, men tegningen viser nok nogenlunde hvordan det ville se ud. Siderne på skur samt dobbelt dør og beklædning mod nabo må man tænke sig til

Arealet af taget sniger sig op på 49m2, så det skal selvfølgelig anmeldes til kommunen ovs.

Har i nogle gode forslag eller vil i mene det ser fint ud som det er og at jeg bare monterer trapez pladerne ovenpå spærene ?


og til sidst, hvordan ville i sætte vindtræksbånd ?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt laves uden lægter ja, bare bjælkerne inddeles med max. skrueafstand er det ikke et problem, går ud fra du laver det med stern rund for at dække kanterne på trapetz pladerne eller ?

Problem er dog evt. efterisolering, da disse plasttrapetz plader ikke er glade for den varme, der så opstår i sådan et skur, en dag hvor solen står og bager på det.

Jeg ville have valgt tagpap til skuret, specielt med den udformning det har, ville det være pænest med så lidt fald som muligt.

Vindkryds kunne evt. udføres sådan her...
Tak for svaret.

Spærafstanden på tegningen er 60cm, hvilket er maks afstand for trapez pladerne. Og ja jeg regner bestemt med at lave stern hele vejen rundt men har ikke bestemt mig for om der skal være et lille udhæng endnu. Mit problem med udhæng er at der hurtigt kommer nogle ekstra m2 på og jeg er meget tæt på at overskride de 50m2 og ville gerne undgå en egentligt byggetilladelse fremfor en anmeldelse til kommunen. Jeg tror jeg vil arbejde lidt videre med ovenstående løsning og se om jeg bliver tilfreds .
Skrevet af Koludabyg på 27 jun 2012 15:58

Vindkryds kunne evt. udføres sådan her...

Ups, der manglede lige et billede, prøver lige igen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis