tdc boks snyd

hej..
nogle der har erfaringer med at fuske med ledningerne i en tdc boks, så man feks får gratis fuldpakke fremfor basis pakke?
og hvor er boksen typisk? ved fortovet tæt på huset?

Harske
hej.. nogle der har erfaringer med at fuske med... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
harske.

har du udført manøvren.!
Skrevet af Lille hiawata på 29 mar 2014 22:33
Nu ved jeg ikke hvordan du havde tænkt dig at gøre det (og det ved du tilsyneladende heller ikke).. Men mit bedste bud er at du ikke selv kan ændre på det..? Ringer jeg til TDC, kan jeg ændre pakke via telefonen på 10 minutter, så jeg går ud fra at det er styret via boksen du har i stuen, og ikke via boksen ude ved vejen... Det samme gælder hvis du har optage funktion, og skifter din boks, så kan du ikke optage /spole, før du ringer til TDC og oplyser at den nye boks er monteret. Efter 10-15 minutter og en genstart af systemet, virker funktionen igen.. Derfor er mit bedste bud, at det er boksen som du modtager fra TDC der styrer din pakke, og det derfor ikke "bare lige" er noget du laver om..

Og så lige en ting mere.. Hvis du roder i skabet ude ved vejen, og laver ballade i den, hvad tror du så lige det koster dig, når hele centralen slår fra?? Jeg vil skyde på at du nok skal en tur i banken og tage et lille lån, da det ikke er helt billigt isenkram TDC ligger og leger med

Og nej, jeg syntes bestemt heller ikke at det er iorden at "køre på frihjul" og lade andre tage regningen, det er min personlige mening

Gu' kan du da ej skifte TV-pakke på 10 min. Du kan skifte hastighed på dit internet på 10 min., men at skifte TV-pakke kræver en tur i boksen.
Når du bestiller en større pakke har teknikeren en deadline for at skifte filter inden månedens udgang, så udbyderen kan kræve flere penge... Hvis du derimod skifter til en mindre pakke, kan du godt være heldig at have den større pakke lidt længere, fordi skift til større TV-pakker har højere prioritet. (Fordi de giver penge i kassen)

Hvis du er indehaver af en boks, der kan gå på nettet, hvor der er internet på og et smartcard indsat, kan du godt tilføje/fjerne kanaler, men det er kun krypterede kanaler, som du i forvejen godt kan modtage, men ikke se, netop fordi de er krypterede.

Undskyld postmand per... Jeg blev nok fyldt med løgn da jeg forleden dag skiftede (læs opgraderede) min tv pakke imens jeg var på job.. Den virkede sjovt nok allerede kl 11.00,og opkaldet blev foretaget kl 9.50. Men du ved nok bedst, så ring lige tiltdc, og sig at de har forbrudt sig imod de intergalaktiske regler om opsætning af tv kanaler..

PS, jeg spurgte faktisk direkte den flinke unge mand, om de skulle i boksen for at opgradere, fordi" jeg havde en diskussion med en", om hvorvidt de kunne opgradere online, eller om det foregik i boksen.. Han grinede bare, og sagde at vi lever i 2014, så selvfølgelig foregår det via computeren, med mindre man skifter udbyder eller laver ny installation..



Mvh. 
Olsen
I taler om 2 forskellige ting Postman.Per og Lille hiawata, deraf jeres misforståelse.

Lille hiawate du har garanteret en TDC digitalboks ind i stuen ved dit husalter og modtager signalerne digitalt. Derfor kan alt omkring pakkeskift ske via TDC digitalboksen. Det sidder sikkert et smartcard i den, der dekoder de kodede digitale signaler, og dette kort kan TDC tildele rettigheder (pakketype) online.

Det Postman.Per taler om, er analoge eller digitale signaler UDEN brug af dekoderboks. Og der styres pakkerne via et filter i boksen ude ved vejen.
Annonce
Hej Henrik..

Du kan muligvis have fat i noget der.. Dog sidder der ikke kort i min boks, jeg kører internet tv.. Og jeg kender ikke andre muligheder, men er der det, er det selvfølgelig derfor vi taler forbi hinanden.. Troede tdc var gået væk fra kort for mange år siden, da vi har haft denne løsning siden maj 2008. Vi har en boks med harddisk men uden kort af den nye lille model. Jeg sagde til tdc at jeg ikke ville have den gamle store boks, der var på størrelse med en video, så de skiftede alt mit isenkram efter lidt overtalelse..

Den eneste ulempe ved at alt er internet baseret, er at intet i huset virker, hvis nettet går ned. Telefon, internet og tv er dødt (sjovt nok). Heldigvis har vi kun oplever det én gang


Mvh. 
Olsen
Hold da op et gammelt indlæg der er blevet vækket til live igen..

Men ja det er rigtigt at alt forbindelse der foregår via nettet kan de rette på via en computer fra centralen.
Prøvede for kort tid siden mit net brød ned (ledningen var gravet over) efter tdc havde været og lave den virkede det stadig ikke. Ringede så ind til tdc, hvor han kunne se at kablet var samlet korrekt, og der var forbindelse til huset men min trådløse netboks i huset trængte til en opdatering, hvilket han da lige ville sætte ind i den med det samme, 10 min efter virkede mit net, og det var kl 19 om aftenen.

Spændende at læse denne tråd... Kan forstå, at der er en del uvidenhed og gætterier...
Men her er så lidt om hvad boks og hvor fra en der arbejder med det til daglig.

I gamle dage - analogt signal, lå programmerne fra kanal 5 og op til kanal 68. Her kunne man så kun sætte begrænsninger i kanalvalget på en måde, nemlig ved at afskære frekvenser over en x værdi og dæmpe dem 20 dB, så kunden ikke kunne modtage kanaler over denne x frekvens... F.eks 606 MHz. Alt i pakke 1, lille pakke blev så lagt under denne frekvens.
Området fra 606 til f.eks. 742 MHz var så til pakke 2 kanaler. Så skærer man altså frekvenser over 742 MHz og kunden kan derved modtage både pakke 1 og pakke 2. Der findes gså Windows filtre der KUN tillader frekvenser i et givent område, så man eksempelvis kun kan se pakke 2. Men disse anvendes ikke i praksis til kundetilslutninger.

De digitale signaler ligger i anlægget pakket i Qam'er. Nogle udbydere sender dem både kodet og ukodet. De ukodede, kan altså ses på et MPEG 4 tv uden box eller CA modul i tv. De kaldes normalt DDS (det digitale spejl), altså de samme kanaler som kunden har i den analog pakke.
Når der skal skiftes pakke til en kunde, kan der derfor være taæe om både kassen på vejen og boxen, hvis en sådan haves.
Så han man pakke 1 og ønsker de digitale kanaler som ligger i pakke 2 (ukodet), skal teknikeren i boksen på vejen.
Han man en box med et kort i, modtager man kanalerne kodet og de ligger på andre frekvenser. Her kan man administrativt ændre kanaler blot ved at taste på en pc. Men kræver stadig, at der sidder et filter i vejen der tillader de frekvenser man ønsker.
Endvidere anvendes de kodede kanaler også til at vælge kanaler som ikke er i den alm. pakke. F.eks. Viasat Golf, her er det nødvendigt at have box eller ca. modul. Dette styres rent administrativt...
Og så lige den med før efter listen...Man betaler fra den skiftedato der er aftalt, og skiftes der pakke senere end det aftalte, og man derfor har en større pakke end man betaler for i en periode, ja så bliver man ikke bonnet for den tid.... Så nej, det hnadler ikke om bare at udsætte for at tjene penge.

Ja så er vi i 2018, og 2019 .. vi er på vej 🤪 jeg måtte næsten finde popcornene frem da jeg læste denne tråd.

Jeg havde en diskussion med en kammerat om dette, da jeg ikke mente noget kunne være lovligt eller ligetil i denne sag  

Sjovt denne diskussion går over 5 år, ja nu 9-10 år, hvis vi tæller en enkelt kommentar med 😃

Tak for lidt god underholdning i jeres kommentare. 


Vh

Ved at diskussionen går over så mange år, er der jo naturligvis også ting i den første del af diskussionen der ikke gælder mere, alene på grund af den tekniske udvikling. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis