Lerindskud og tændstikker

Hej

Dette er måske et lidt mærkeligt spørgsmål.

Jeg skal til at lægge nyt trægulv, og har fået fjermet det gamle. Det er et hus fra 1939. Der er et lerindskudslag, i dette har jeg fundet en del gamle tændstikæsker.

Nogen gange kommer man til at tænke lidt for meget, så tænkte på, om de ligger der af en praktisk årsag, eller har håndværkerne bare været storrygere?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der er vidst ikke nogen praktisk grund, nu har jeg fjernet en del ler indskud og sågar lave et par stykker, men aldrig med tændstikker! Er de brugte?

Mvh
Christian
Jeg har også fundet mange spændende ting i mit lerindskud. Det har lige som været en skraldespand under byggeriet. Tossehovedet der byggede huset har haft en ide om at man bare fylder op med gamle aviser og kornsække, så er det nok lige så godt som isolering.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har også fundet gamle avisartikler fra 1939, det er nu ret sjovt. Der var en artikel om den spanske borgerkrig og en boganmeldelse af den første danske oversættelse af Borte Med Blæsten.

Jeg fandt også en træsko i bunden af min gamle skorsten, som nu er fjernet.

Det er jo en hel skattejagt :-)
Jeg fandt også alskens sære ting, da jeg masede mig igennem konstruktionerne, bla. a. enkelte ugeblade helt tilbage fra 1905. En død, mumificeret kat, som sikkert har holde onde ånder væk!

Jeg kan så ikke rigtig forstå, hvorfor man fjerner lerindskud. Er det ikke noget af det bedst lyddæmpende materiale?
Og i øvrigt er det da et eventyrligt svineri, som man med fordel kunne skåne sig selv for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Man fjerner jo typisk lerinskud på loft, da det ikke har den store isoleringsevne. Men evne til at fjerne lyd er eminent, da etagen bliver død ifm. vægten.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hos mig var der også blandet en hel del ølkapsler i indskudsleren, der lå i etageadskillelsen mod kælderen. .

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Da jeg købte min lejlighed bar den temmelig meget præg af at ikke alt var lavet af en udpræget dygtig gør det selv mand.... Jeg snakkede med den tidligere ejer Knud-Erik ved overdragelse af nøgle og lejlighed og vi gennemgik de forskellige rum. Jeg spurgte ham så da vi kom til køkkenet om det var noget han havde sat op. Nææ det var det ikke. Så kunne jeg jo godt lave lidt sjov med den meget løse bordplade, silikonefuger der så ud til at være glattet med en gaffel, skabslåger der hang m.v. Nogle uger efter var jeg kommet til det punkt hvor jeg hev hele køkkenet ud for at renovere det og sætte det ordentlig op. I soklen under skabene lå der et vatterpas som nogen havde glemt.... Der stod Knud-Erik på det

Mvh jan


Det må være som at få en tilstandsrapport på sit hus hvori der står "skal straks efterses af fagmand", den du gav stakkels Knus-Erik.

Jeg ved ikke om folk godt ved det når de har lavet noget klamp.

Jeg har ikke så meget stolthed at jeg ikke tåler at høre, at det er noget lort jeg har lavet.

Det sker helt sikkert når man breder sig over så mange faggrupper.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis