Start Online Virksomhed!

Hey allesammen!

Grunden til at jeg har oprettet en bruger her på LDS er at, jeg har i det senetse stykke tid har gået med en masse tanker oppe i hovedet.
Jeg har nemlig besluttet mig for at jeg gerne vil lave en Online-Marketing-System!
men ved ikke helt hvordan jeg skal gå igang!
altså ved ikke om det skal være MLM, eller hvad det skal være!

Ved godt at MLM er ulovligt i Danmark,
men det er det ikke alligevel hvis bare "Kunden, Medlemmet" for en Vare!
Altså så længe at den som nu opretter sig for noget for det, er det ikke ulovligt!
Jeg har undersøgt det, så ingen indlæg mht. at det er ulovligt!

Men min plan var jo som så, at det skal være virkelig simpelt!
og ALLE skal kunne tjene på det! Så simpelt som muligt!

Og hvis det kunen blive international ville det være fedt!

Men altså hjælpen jeg gerne vil have, er den med at komme i gang, hvordan man ordner alt det med hjemmesiden, betalingen, og hvordan man i det heletaget laver sin egen OnlineVirksomhed!

Så bare kom med alle de råd i har, Alt hjælp er guld værd!

MARK LARZEN 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mark

To ting:

1) Emnet ligger nok lidt uden for temaet på LDS, så jeg tror du får bedre hjælp på iværsætter-sites som f.eks. www.amino.dk.

2) Glem alt om "den nemme fidus", som uden det store arbejde giver ALLE penge. Det hænger simpelthen ikke sammen - det gælder også MLM eller pyramidespil. Hundredetusindvis af mennesker bruger tid og penge på det i dag rundt omkring i verden. Og der er altid flest tabere i sådan et spil! Det er jo en del af konceptet, at nederste led i fødekæden giver penge til dem højere oppe. Mit råd til dig er, at bruge din energi på noget mere reelt. Jeg har set folk spilde årevis af deres liv på at få gang i den slags uden held.


Mvh. AllanE
Her er problemet med Multi Level Marketing. Hvis 3 mennesker skal finde 3 mennesker, og de 3 så skal finde 3 nye, osv, så skal man ikke meget længere ud end 25. led, før der ikke er flere mennesker i verden at spørge om de vil købe produktet.
Derfor er det kun de første der får "lokket" kunder til som kan tjene uden at lave noget.

Godt købmandsskab handler om at købe noget for 1 krone, og sælge det for 2 kroner. Jeg ved godt jeg siger det åbentlyse, men det er ofte folk der er et skidt sted i deres liv både økonomisk og følelsesmæssigt der kan forføres til at tro på de kædebrevsting (som det jo dybest set er), så jeg synes det er amoralsk.
Hvis du har et godt produkt, som du kan få andre til at sælge for dig på provision, så er sagen en anden, men at lokke med arbejdsfri indkomst hvis de aftager så og så meget holder ikke.

Det er jo ikke et tilfælde at Herbalife aldrig skriver deres navn på deres annoncer der ofte bærer overskrifter som "Tjen penge hjemmefra", "Har du lyst til at tjene 10.000,- kr om måneden ved at arbejde i din fritid" osv.

Vil du lave noget online, så finde et produkt som f.eks. kædesave, svejsere, gummibåde el. lign du tror du har en kundekreds til, og få fat i en producent i asien der vil lave det til dig. Det koster lidt penge at få varen produceret, men er det noget som mennesker giver udtryk for at de mangler, men som er for dyrt lige nu - ja - så har du en niche.
10 HK 2-takters påhængsmotorer til 5.000,- kr ville f.eks. være et bud :).

Men held og lykke


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
JEg holder helt klart med thejokers. Drop MLM det kan drives så det ikke er ulovligt men det koster helt sikkert din omgangskreds inden du har fået det til at givee penge. Men det handler bare om at være en god købmand på det område så kan det lade sig gøre at få penge ud af det. Men det er bedre at finde et produkt der er noget værd og så sælge det i stedet for det er der flere penge i på sigt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg hører godt nok til typen der afskyer vold, men menesker der vil tjene på andre meneskers uvidenhed, skal simpelt hen have nogen over nakken
Skrevet af Håndværkeren den 12-10-2008 12:47
Jeg hører godt nok til typen der afskyer vold, men menesker der vil tjene på andre meneskers uvidenhed, skal simpelt hen have nogen over nakken

Som f.eks. revisorer der tjener penge på at folk ikke ved noget om at lave regnskab? Advokater der tjener penge på at folk ikke ved noget om jura? Webdesignere der tjener penge på at folk ikke ved noget om at lave hjemmesider? Mekanikere der tjener penge på at folk ikke ved noget om at reparere biler? Og så videre ....

Du får travlt, hvis du vil den indtægtskilde til livs

WS

Annonce
Njjaaaaah WinstonSmith! Forskellen er at i de tilfælde du nævner, der VED folk at de er uvidende/mangler kompetencer og af dén grund betaler en anden for at løse nogle problemer for dem. De betaler penge og får noget igen.

Det gør du ikke i MLM/pyramidespil mv. Der betaler du for at FÅ LOV til at prøve at få x-gange så mange til at betale samme beløb til dig. Og du får folk til at betale pengene til dig, ved at få dem til at tro på, at der er tale om verdens fedeste ide...ofte "går det ud over" uvidende folk, der hopper på ideen om den hurtige gevinst.

Mvh. AllanE
Skrevet af WinstonSmith den 12-10-2008 14:38
Skrevet af Håndværkeren den 12-10-2008 12:47
Jeg hører godt nok til typen der afskyer vold, men menesker der vil tjene på andre meneskers uvidenhed, skal simpelt hen have nogen over nakken

Som f.eks. revisorer der tjener penge på at folk ikke ved noget om at lave regnskab? Advokater der tjener penge på at folk ikke ved noget om jura? Webdesignere der tjener penge på at folk ikke ved noget om at lave hjemmesider? Mekanikere der tjener penge på at folk ikke ved noget om at reparere biler? Og så videre ....

Du får travlt, hvis du vil den indtægtskilde til livs

WS


Du har vist fået noget galt i halsen Winston, for netop som AllanE skriver har de nævnte menesker du nævner intet med sagen at gører. Når menesker køber et arbejde hos dem du nævner, gør de det for at slippe for knoklet selv.
Skrevet af AllanE den 12-10-2008 20:37
Njjaaaaah WinstonSmith! Forskellen er at i de tilfælde du nævner, der VED folk at de er uvidende/mangler kompetencer og af dén grund betaler en anden for at løse nogle problemer for dem. De betaler penge og får noget igen.

Det gør du ikke i MLM/pyramidespil mv. Der betaler du for at FÅ LOV til at prøve at få x-gange så mange til at betale samme beløb til dig. Og du får folk til at betale pengene til dig, ved at få dem til at tro på, at der er tale om verdens fedeste ide...ofte "går det ud over" uvidende folk, der hopper på ideen om den hurtige gevinst.

Min kommentar var rettet imod synspunktet at der skulle være noget galt med at tjene på andres uvidenhed. Jeg citerer lige for en god ordens skyld: "... men menesker der vil tjene på andre meneskers uvidenhed ...". Det synspunkt er efter min mening noget sludder, og det kommenterede jeg. Havde der til gengæld stået f.eks. "ved svig" eller "ved løgn", havde jeg måske været enig, men det gjorde der altså ikke. Endelig var der tale om en gemytlig kommentar, så derfor indsatte jeg en smiley

MLM er, efter min opfattelse, en organisations- og markedsføringsform for virksomheder, som så vidt jeg kan bedømme, primært forsøger at holde omkostningsniveauet nede og omsætningen oppe. Der er ikke noget forkert i at ville mindske omkostningerne i en virksomhed og der er ikke noget galt i at ville sælge mest muligt til kunderne. Det stræber alle virksomheder efter.

F.eks. har markedsføringen af Tupperware stærke elementer af MLM, men jeg tror ikke der er ret mange som er utilfredse med det. Faktisk synes jeg de fleste jeg kender, som bruger Tupperware, er helt vilde med det. Og der er mange andre eksempler på succesfulde og respektable MLM-virksomheder der tjener penge på at levere fine ydelser til kunderne, så jeg synes det er svært at blive fornærmet over MLM.

Pyramidespil er værre. Ikke fordi jeg synes man skal have sympati med deltagerne, som åbenbart ikke har problemer med at skulle modtage penge fra andre, uden selv at levere en ydelse, men fordi pyramidespil af og til lanceres som noget andet, der er svært at gennemskue. Jeg kan godt forstå harmen over dem som "narrer" andre til at deltage, men det er fordi der er tale om svig (jf. "narrer"). På en hvis måde synes jeg ikke, set fra den enkelte deltagers synspunkt, at der er den store forskel på pyramidespil og lotteri, og jeg synes ikke der er grund til at blive sur fordi folk ikke vinder i lotteri. De kunne jo bare lade være med at spille.

WS
Skrevet af Håndværkeren den 13-10-2008 01:01

Du har vist fået noget galt i halsen Winston, for netop som AllanE skriver har de nævnte menesker du nævner intet med sagen at gører. Når menesker køber et arbejde hos dem du nævner, gør de det for at slippe for knoklet selv.

Nu kan jeg jo ikke vide præcist, hvad du mente med "... men menesker der vil tjene på andre meneskers uvidenhed ...", men de eksempler jeg nævnte tjener på andres uvidenhed. Enten ved at lave et konkret arbejde/produkt som f.eks. at lave et skøde eller et regnskab, men altså også bare ved rådgivning, hvor der ikke er et egentligt produkt. Jeg kan sagtens finde på flere eksempler som f.eks. præster, bankrådgivere og meterologer. Og så videre ad nauseam.

Desuden tror jeg faktisk også at folk der betaler til et pyramidespil gør det for at slippe for knokleriet selv, og jeg tror de fleste deltagere glæder sig til at de enorme summer strømmer ind på kontoen, uden at de skal røre en finger. Men det kan jeg naturligvis ikke være sikker på.

WS
MLM er som sådan ikke forbudt i Danmark og der er heller ikke noget moralsk forkert i det, efter min egen overbevisning. Men problematikken opstår når man tager overpris for et produkt for dække over pyramidespillet. Det er der det bliver ulovligt at bruge MLM.

Tupperware er et MLM koncept og det kan være rigitig godt for virksomheden for at komme ud til deres målgrupper, men giver også nogle hindringer undrevejs men det vil jeg ikke kede jer med i dag. Grunden til tupperware har overlevet så længe er jo fordi at de har noget at sælge der er alle pengene værd.

Mange af de andre der kører efter MLM princippet er jo udbydere af nogle produkter der overhoevedet ikke står mål med den pris man tager for dem og nogle af dem er direkte snyd og bedrag. Men tanken bag det er jo sjov. Man køber et produkt af en og sælger det videre han får så en lille bid af kagen selv og giver størstedelen af fortjenesten til dem der sidder højere oppe end ham selv. Hvis nu der er 50 led i sådan en kæde tænk så på hvor lidt produktet du lige har købt kostede at fremstille og om det overhovedet er prisen værd. Hvis man kigger lidt på det viser det jo faktisk at MLM er den mest uanvendelige form for at sælge et seriøst prdukt enddog er det lykkedes for Tupperware at gøre men hatten af for dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis