Vandskuring

Hejsa

Vi vil gerne vandskure vores hus, men er lidt i tvivl om det er muligt.
Vores hus er pudset, hvorefter der er sat "murskaller" (kvarte mursten) på hele huset, så det ser ud til at være et murstenshus. Disse skaller er MEGET ru og ujævne (se billeder). Er det muligt at vandskure på sådan noget?

Hvis ja:

Vi har tænkt os at bruge et færdig produkt, hvor man kun skal blande vand i.. er der et specielt mærke, der kan anbefales?

Hvad er bedst.. at blande farve i fra starten eller at male huset efterfølgende?

På forhånd tak og go' søndag

Jannie

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke anbefale at filse eller vandskure på kløvede sten. Men hvis man gerne vil have det alligevel er det muligt ved at pudse huses så tyndt som mulig for at få en lige overflade og derefter filse med farvet fils. Når den farvede fils tørrer op vil man stadig kunne se murstensmønstret

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Overfladen behøver ikke at være lige. Vi vil egentlig bare gerne have en anden farve på huset, men en maler har frarådet os at male det. Derfor kan vi ikke se andre muligheder end at vandskure, og derefter male. Kan jeg lokke dig til at komme med en forklaring for dummies (= skåret ud i pap) for en total uerfaren som mig:))
Hej

Allerførst vil jeg sige at det du har nu er en vedligeholdelsesfri mur, og hvis du vandskurer er det en jævnlig vedligeholdelse.....

Jeg ville tage kontakt til Skalflex for rådgivning og anvende et af deres farvede produkter (skalcem) efter deres vejledning.

http://skalflex.dk/



Hej Orla

Jamen farven på huset er simpelthen så forfærdelig grim, at vi bliver nødt til at gøre et eller andet. Tak for tippet.. jeg har mailet til dem.
Nu er jeg normalt en stor skalflexfan når jeg filser da deres produkt er meget farvefast, men hvis man følger min første opskrift på hvordan jeg ville gøre er skalflexen ikke det bedste da murstenene bliver svære at se og vil faktisk ligne et pudset hus. Bruger man f.eks maxit tyndpuds vil mønstret træde tydeligt igennem

Umiddelbart er det nok ikke et gds projekt hvis man ikke har nogen murererfaring

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Annonce
Murermester:

Okay. Jamen er det ikke utrolig dyrt at få et murerfirma til at gøre det? Kender du en ca. pris pr. m2?
Jo det er er en større omgang som løber op i ca 500kr m2 alt efter forhold, højder osv

Men kender ikke priser i 6000området det kan variere

Alternativt kan man nøjes med at pudse det og så kan i selv male

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Er det nemmere at pudse et hus end at vandskure?
det tager længere tid at pudse end at vandskure, men mit første forslag var i princippet begge ting.

Igen...så stort et projekt for en gds'er der ikke har leget murer før :-/

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Sidder og tænker på om det ikke er lidt af en hovsa løsning overhovedet at begynde at pudse oven på nogen skaller! Sidder det godt nok fast til det? Underlaget er gasbeton - mange gange brugte vi ikke primer når vi satte dem op (Det var ikke moderne den gang)¨
Skallerne ligner kalksandsten som du har, de suger ikke noget, og i kan ikke lave en pæn overflade med vandskuring.

Mit forslag er prøv at banke nogen af skallerne af og se hvor godt de sidder fast. Og puds derefter huset.

Jeg er som George Gearløs finder på nye ideer, kan fixe det meste der er gået i stykker. Især inden for murer murerfaget hvor jeg har arbejdet i mange år har jeg eksperimentet en del for nye og kreative løsninger. Projekter og ideer er der hele tiden en masse af … For tiden er jeg i gang med at lave mine egne opfundene hegns hætter ud af ren cement. Og at murer rund skorsten, lave mine egene mursten ud af granit. Jo,,, kunne blive ved, men det ville du nok synes var kedeligt – hvis da er nogen der når så langt i teksten.
 
Hej
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også