"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

murehammeren den lyder meget blød.!

så er det tegn på at den ikke indgang slå en revne på en æg,!!!!!

uden af stemplet blivet smadert eller gearkassen revner.

eller mejslen forsvinder op i gearkassen.

hvad bliver det næste. at motoren den smider ankeret.!!!

Jeg har tidligere skrevet i denne tråd, at jeg generelt var godt tilfreds med min Falke akku slagboremaskine. Det var også rigtigt...

Nogle måneder efter jeg skrev det, blev batteriet imidlertid meget dårligt, og jeg returnerede maskinen og fik en ny, tilsvarende maskine. Den nye maskine havde en væsentlig dårligere samlekvalitet end den gamle. Momentindstillingen gik meget stramt og var næsten umulig at indstille til "bor", batteriet sad ikke ordentligt fast osv.

Efter at have overvejet tingene i et par minutter kørte jeg tilbage og fik mine penge retur. De blev efterfølgende brugt som tilskud til en ny Metabo bore-/skruemaskine, som jeg ind til videre er meget tilfreds med.
Det er sikkert udemærket værktøj til børnene det der Falke. Men der er altså en grund til at de andre mærker er så dyre som de er. Pris og kvalitet følges unægtligt ad.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

jeg har en til 128 kr en 12 volt bore skrue maskine.(power craft) fra jem & fusk.

den er mest effektiv til under hagen forand tv i lændestolen

ligger fladt ned med bore skrue maskine under hagen.!

Jeg har været rigtig glad for det Falke værktøj jeg har. Det er deres vinkelsliber og deres slagboremaskine. Jeg har fået byttet vinkelsliberen en gang, da den begyndte at slukke kort når jeg brugte den. Så efter 2½ år gik jeg til Jem&fix og fik spørgsmålet om jeg ville have pengene tilbage eller en ny? Jeg valgte en ny. Den "nye", som nu er omkring de 3 år er begyndt at gøre det samme med at slukke kort, men har luret at den er ledningen lige efter bøjningsbelastning der ikke har det så godt, så det fixer jeg nok selv..

Min slagboremaskine har gnavet sig igennem alt hvad jeg har budt den og jeg har ikke være specielt forsigtig. Dog virker hastighedsreguleringen ikke mere, men den har ellers holdt tæt på de 5 år nu..

Jeg skal bruge en varmepistol til en lidt krymbeflex og sandsynligvis ikke meget andet. Desuden ønsker jeg ikke at lufttemperaturen bliver for høj, da nogle af emnerne indeholder elektronik. Så mit ønske er, at den skal være trinløs regulerbar med temperaturen. Jeg har lige undersøgt markedet nogenlunde via Google og fandt, at en Falke varmepistol kan købes for 300 kr. Andre med tilsvarende funktion koster 450 kr. og opefter. Og Jem & Fix giver desuden 5 års garanti på en Falke. Denne tråd bestyrker min tro på, at en Falke er et rimeligt godt valg.

Sq da genialt.👍🏻

https://www.jemogfix.dk/falke-varmepistol-2000w/3105/9049166/?gclid=Cj0KCQjwn4ncBRCaARIsAFD5-gU2NY5vEUfuSTzYGL8_aobyyuMuod2Wxj_jgIK2hyCg02DfTNt_kKgaArj7EALw_wcB&gclsrc=aw.ds


Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Gymnasten skrev den 26-08-2018 08:51:21

Jeg skal bruge en varmepistol til en lidt krymbeflex og sandsynligvis ikke meget andet. Desuden ønsker jeg ikke at lufttemperaturen bliver for høj, da nogle af emnerne indeholder elektronik. Så mit ønske er, at den skal være trinløs regulerbar med temperaturen. Jeg har lige undersøgt markedet nogenlunde via Google og fandt, at en Falke varmepistol kan købes for 300 kr. Andre med tilsvarende funktion koster 450 kr. og opefter. Og Jem & Fix giver desuden 5 års garanti på en Falke. Denne tråd bestyrker min tro på, at en Falke er et rimeligt godt valg.

Jeg har nu haft både akku boremaskine, vinkelsliber, slibemus og akku skruemaskine i mange år og de gør fortsat arbejdet ordentligt når jeg skal bruge dem. Du vil ikke komme til at fortryde. Gem bonnen de næste fem år for deres bytte service er lige så god som deres priser

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Madklaveret skrev den 26-08-2018 11:12:04

Jeg har nu haft både akku boremaskine, vinkelsliber, slibemus og akku skruemaskine i mange år og de gør fortsat arbejdet ordentligt når jeg skal bruge dem. Du vil ikke komme til at fortryde. Gem bonnen de næste fem år for deres bytte service er lige så god som deres priser

 Nu må jeg desværre sige, at jeg ikke er helt tilfreds længere med varmepistolen. Jeg har undersøgt lufttemperaturen med en temperatursensor - se foto.

Man kan indstille temperaturen ved hjælp af et trinløst hjul med en indikering fra 1 til 6. Når jeg stiller hjulet på ca. 1,5 så får jeg efter et stykke tid en stabil lufttemperatur på ca. 130 gr.C. Stiller jeg blot en anelse højere - måske 1,6, så bliver temperaturen på 290 gr.C. Jeg har ingen mulighed for at stille hjulet, så der kommer en stabil temperatur mellem 130 og 290 gr.C. Det havde jeg klart forventet - ville du ikke forvente det? Mon jeg kan forvente, at det her er en fabrikationsfejl - eller vil alle af den type varmepistoler opfører sig sådan?

Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis