"Falke" - Jem og Fix's eget mærke

Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders elværktøj i deres eget mærke "Falke". Normalt flader jeg ikke for deres billige værktøj, for som jeg kan se i mange andre tråde her på siden, så er billigere værktøj som regel også ringere.

Det der dog falder mig i øjnene er garantien på elværktøj - hele 5 års garanti! Så kan det da ikke være helt ringe - eller hva'?

Er der nogen, der har erfaring med dette mærke "Falke" fra Jem og Fix? Jeg er især interesseret i erfaringer med akku slagboremaskinen, stiksaven og multisliberen.

På forhånd tak for jeres erfaringer!

Med venlig hilsen
Therkel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg var i Jem og Fix igår og ser tilfældigvis ders... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og trekant sliber virker kund i luften. men ikke på træet.?
Har en Falke bajonet sav der er nok et ½ år nu har kørt og virket upåklageligt. de måske 8-10 gange jeg har brugt den.
I torsdags stod min Bosch slagboremaskine så af, efter måske 10års tro tjeneste:-).
Var ude at kikke efter en ny Bosch, men det synes jeg sgu ikke lige jeg havde råd til, de kostede +1000kr så endte med at købe en Falke slagboremaskine med 5års garante så har jeg vel bore maskine så længe tænkte jeg.
Igår skulle jeg så have boret gennem en væg, med et langt 10mm bor, og finder "falke" frem og ved nr. 2 hul da jeg sætter maskinen i bak, for at køre tilbage bliver patronen og boret sidden :-) skruen i bunden af patronen er knækket, efter 2 huller.

Så nu må jeg ind og se, om jeg kan få bytte min 3dage gamle maskine..........

Ja jeg ved ikke, til hjemme fusk hvor man måske, har brug for en maskine 1gang om måneden, kan det da godt være at falke, kan være fint nok.

Men et andet billig mærke jeg er positivt overrasket over har været min POWER SUPER MEJSEL/BOREHAMMER fra Harald Nyborg den har nok fået en temlig hård behandling. den har hugget gulve op( dog ikke meget masive, det kan den ikke), hakket mursten løse, banket hvelvinger ned osv. den køre bare videre

falkes. 5 års garanti.?

så kan der gået sport i akku maskiners bytteri i 5 års periode

for hvær maskine der går i stykker af uden grund under normal brug.!

tip. borepatronen er ikke spændt til fra  fabrikken af.

så derfor knækker borepatron skruen i bunden af borepatronen.?

men da jeg købte en "legetøjs" power craft akku boremaskine til 128 kr.

bare for at undersøge hvor lortet den er og jeg prøvede at "åpne"

boremaskinen for at se indholdet.? (plastik gearkasse)
 
jeg gabed borepatronen.! og løsnede bundskruen

og der sad borepatronen løs jeg kunne vrikke lidt med patronen

på akslen.! men jeg spændte borepatronen med unbrakonøglen

og spænde bundskruen med stjarne skruetrækker

sår sidder den fast.!

chr-Hj.

det er vel en blå bosch slagboremaskine der er stået af.?

Nej det var godt nok en grøn Bosch 700w, det er sikkert bare kullene der er færdige, men regner ikke med at man kan få nye, når det "kun" er en Grøn.

Ja den nye Falke slagboremaskine var da sikkert også nemt lavet hvis man havde en ny skrue, for andet fejler den ikke, men det er links gevind og ligner ikke mm gevind. så det er nok nærmest umuligt at finde sådan en skrue.. så den må de selv ordne, når der nu er Garanti.

Men var lige i A-Z de har sgu en grøn Bosch 500w til 499kr hvis Jem og Fusk tilbyder pengene tilbage køber jeg sfu sådan en i stedet. 

Jem og Fusk tog den tilbage uden det mindste problem og jeg fik pengene igen.

Så købte den Bosch i A-Z til 499 i stedet.

Synes ikke jeg vil til at bøvle, med at lede efter nye kul til den gamle, ved heller ikke hvor jeg skulle købe dem, og hvis det nu ikke er det aligevel, så hellere gi de 499kr for en ny.

Jeg har en falke vinkelsliber den kører fint har skåret i sten, metal og slebet en del med den. de fleste af dem der brokker sig over Falke herinde er dem der ikke selv ejer noget af det?????? prøv. det er fint til prisen.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

msms.

hvor længe kan din vinkelsliber holde i standtid.?

standtid er hvor længe den kan holde uden at blive for varm. med bare hænder

under belastning.?

uden at "brænde" sig i hænderne.?!? (motorhuset)

når man er opmærksom på ikke at overandstrenge motoren.!

det er afhængige af vinkelsliber størelse. det er om en lille. eller en stor

model.!!!!!

jeg har prøvet en billiger vinkelsliber (149 kr) den kunne kun holde en standtid på

halvtimes tid under slibning af svejsesøm på grillkasse.?

da jeg slukkede den kom der røg ud af den.!

efter jeg hade slibe en halv times tid.

en mærke i den gale tråd. (millargo).?

men pris og kvalitet følges ad i en vist omfang.

men falke værktøj har jeg ikke prøvet endnu.

men jeg har kigget på dem.

men det kommer på tidspunkt hvist man skal brug dem i en fart.?!?

Skrevet af Chr-Hj den 01-03-2009 09:36

Men et andet billig mærke jeg er positivt overrasket over har været min POWER SUPER MEJSEL/BOREHAMMER fra Harald Nyborg den har nok fået en temlig hård behandling. den har hugget gulve op( dog ikke meget masive, det kan den ikke), hakket mursten løse, banket hvelvinger ned osv. den køre bare videre


Tja, lige den model har jeg så fået byttet 2 gange, først med en fastsiddende mejsel, næste gang med revnet gearkassehus. Sidste gang fik jeg pengene tilbage, de kunne godt huske at jeg havde været der 2-3 dage før. Opgaven var løst, så det var jo meget godt... :o)

MVH Leo

Skrevet af Leo Jensen den 03-03-2009 12:40
Skrevet af Chr-Hj den 01-03-2009 09:36

Men et andet billig mærke jeg er positivt overrasket over har været min POWER SUPER MEJSEL/BOREHAMMER fra Harald Nyborg den har nok fået en temlig hård behandling. den har hugget gulve op( dog ikke meget masive, det kan den ikke), hakket mursten løse, banket hvelvinger ned osv. den køre bare videre


Tja, lige den model har jeg så fået byttet 2 gange, først med en fastsiddende mejsel, næste gang med revnet gearkassehus. Sidste gang fik jeg pengene tilbage, de kunne godt huske at jeg havde været der 2-3 dage før. Opgaven var løst, så det var jo meget godt... :o)

Jeg er nu også en af de uheldige. Den første virkede ok i mere end 2 år, hvorefter den brændte af.
 
Jeg købte en ny, der kørte ca 5 min .... *bang*... og så var den færdig. Den fik jeg pengene tilbage for. Så havde jeg lidt til en Makita HR2450, som bare holder og holder. Det bedste ved Makita'en er at den slår hårdere og ryster mindre end Power-Super! Den var på tilbud i ved Carl-Ras i sin tid.

mvh
Jørgen
Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis