Ram problemer

confused hej jeg har sat 1gb kingstonram sammen med en 512blok også fra kingston men computeren genstarter hver gang den bliver belastet men den gør det ikke hvis jeg kører med dem enkeltvis HVAD GØR JEG?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
problem man ikke forstår
sad undskyld har lige fundet ud af den lukker ned bare 1gb blokken sidder i hvad kan det skyldes den gør det når den kommer under belastning
kan maskinen godt starte op (med 1GB modulet i)?
Prøv at bytte om på modulerne.
Prøv kun at køre med 1GB modulet.
Er du sikker på at modulet er kompatibelt med maskinen?
Citat fra jakobp

kan maskinen godt starte op (med 1GB modulet i)?
Prøv at bytte om på modulerne.
Prøv kun at køre med 1GB modulet.
Er du sikker på at modulet er kompatibelt med maskinen?




ved det ikke den kan godt køre med et 512 modul fra kingston bare ikke med 1gb modulet og heller ikke sammen har prøver forskellige slots
Annonce
der kan opstå problemer hvis dine ramblokke ikke kan køre dual
dvs køre sammen.
det mest optimale vil dog altid være at køre 2 ens ram blokke sammen
f.eks. 2 stk 1024blokke eller 2 andre ens blokke
fabrikat er underordnet bare de kan køre dual
Det må også være en forudsætning, at RAM-hastigheden er tilstrækkelig til din computer, og at der er strøm nok fra din PSU til at drive det. Har du målt spændingen? Hvis den falder er det tegn på, at der ikke er strøm nok til rådighed.
Citat fra efry

Det må også være en forudsætning, at RAM-hastigheden er tilstrækkelig til din computer, og at der er strøm nok fra din PSU til at drive det. Har du målt spændingen? Hvis den falder er det tegn på, at der ikke er strøm nok til rådighed.




Hvordan måler man spændningen???
Når du spørger sådan, viser det, at du ikke er i stand til at måle spændingen uden at risikere, at der sker skade på motherboarded eller på RAM'en. For at få et korrekt billede af spændingen kræves der et oscilloskop og et sådant har du næppe.

Det eneste du skal sikre dig er derfor at hastigheden af RAM'en er tilstrækkelig. Er der forskel på hastigheden for de to moduler kan det være årsagen.
[Indlæg slettet]
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis