Elektriker-gåde

Hej

Fedt forum. Er ny i trafikken her, så sig endeligt til, hvis jeg poster det forkerte sted eller lignende.

Jeg skal hænge en lampe op i gangen i vores gamle andelsbolig, men den hvide boks under loftet (hvor tidligere beboer mig bekendt havde en lampe tilsluttet), ligner en bizar ormegård. For mig i hvertfald - jeg er glad DIY-amatør og ikke bange for el, men den her virker et par levels over mit…

Det som komplicerer det er nok, at boksen har ikke færre en fire ind/udgange - hvor EN af dem leder strøm ind til en lampe og en stikdåse på toilettet, der ligger på den anden side af væggen, EN ANDEN leder hen til en ny udtagsdåse (‘B’ på min tegning) og EN TREDJE har forbindelse ned til to afbrydere og en stikdåse (se foto, det er en af de her ikke-aktive afbrydere, som jeg håber at kunne bruge til lampen, hvis jeg finder de rette muffer at slutte den til i). DEN FJERDE er strømkilden selvsagt… men jeg er ikke engang helt sikker på hvilken dét er 🙄🙄🙄 (tænker ‘A’ på min tegning, men kunne også bære ‘C’ måske… som dog forekommer gådefuld for mig: 5 hvide ledninger og en gul/grøn (jord?))

Hvis NOGEN her har et bud, der kan hjælpe eller bare kommentarer, som kan lede mig på sporet, så sig til - jeg vil være evigt taknemmelig! Ellers må jeg jo krybe til korset og ringe til elektrikeren, der er bare irriterende, når jeg jo nemt til kan slutte lampen til, hvis jeg kender de to rette muffer…

Jeg har vedhæftet billeder, men de bliver noget rod, selv når jeg forsøger at hive ledningerne lidt fra hinanden - tilgengæld har jeg tegnet et diagram, som burde være ret præcist…

Kæmpe tak på forhånd for AL hjælp.

Jeppe

PS den gule stofledning, som kan ses på et billede er ledningen fra lampen, jeg hænger op - så den skal bare ignoreres.



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her mere læsbart diagram…