bygningsreglement ved delvis reparation af utæt badeværelse

Der drypper vand ned gennem gulvet fra 1.salens badeværelse. Det stammer højst sandsynligt fra brusenichen, og jeg gætter på at der ikke er vådrumssikret (!). Men der er også for mange forhøjerrringe ved gulvafløbet og muligvis utætte fuger. Uanset hvad skal der gøres et eller andet.
Må man udbedre brusenichen alene, eller er der krav om at man i samme hug vådrumssikrer HELE badeværelset?
Der drypper vand ned gennem gulvet fra 1.salens... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Thomas_Mygind gør dig nu den lille ulejlighed og læs hvad bl.a. Trådstarter skriver, så det ikke ender i ren Værthussnak. 
Forsikringen har lokaliseret fejlen til afløbsrøret, og dækker det fordi det er et skjult rør. Men de vil fikse det ved såkaldt remaljering, Dansk Remaljerings Selskab. Har nogen erfaringer med det? Synes selskabet får lidt blandede anmeldelser, og kan også se at der er tvivl om hvorvidt det er dansk godkendt. Det er noget tætningsmasse, de påfører inden i røret.

Eller er det måske bedre at skifte afløbet?
Det er ikke god omtale selskabet har, så du bør kræve udskiftning af utætte dele.
Nej jeg så nemlig den dårlige omtale, men nu snakkede jeg både med min egen vvser og forsikringen.  Vvseren er for såvidt enig, at de gør det fordi det er billigst, men at det er meget anvendt og egentlig en ok løsning. Og forsikringen siger at hvis det ikke skulle holde på sigt, ja så er det jo bare at melde det igen som en skade på skjulte rør
Jeg forestiller mig at man skal rode med fliser hvis man skal skifte rørene inkl. forhøjerringe? Eller hvad?
Et utæt afløb med forhøjere er i min optik = OK, vi laver nyt gulv, vådrumssikrer og får nye fliser på. Jeg ville slet ikke overveje at reparere på et gulv i den alder - og slet ikke i en trækonstruktion med mulige hyggelige sideeffekter som ​skimmelsvamp og råd i de bærende konstruktioner :D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis