Støbe selv eller få leveret (43 kvm)

Hej LDS

Jeg har gennem de seneste par år renoveret vores hus og gravet ud samt støbt et rum ad gangen. Processen har jeg 110 % styr på, ligesom der er trukket tomrør til efterfølgende rum ifbm gulvvarme mv.

Men - nu er vi nået til stuen. Den er 43 kvm, hvilket giver 4,3 - 5 kubikmeter beton afhængig af lagtykkelse (10-11 cm).

Jeres holdning - ville I få leveret og udlagt med pumpebil, eller ville I støbe selv? Mere om det er for stor en mundfuld. Jeg ville i så fald have 2 stk 80L blandere til at køre simultant (den ene ejer jeg selv). 

Jeg hælder mest til at støbe selv med et par familiemedlemmer, og så dele processen op i 2 dage á ca 22 kvm hver dag. Ved fra Aalborg Portland at dette er ok, såfremt der går armering gennem støbeskel, at det er groft og skråt.

Prisen ved pumpebil er ca 30-35.000 inkl udlægning. Prisen ved at gøre selv er ca 9.000 kr og et par dages arbejde. Bor i Hovedstadsområdet.

Mvh Emil
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du /I kan godt støbe det på en dag så støbeskel undgås. Dagen bliver nok lidt lang, men det er ikke uoverkommelig. Der skal nok køres i omegnen af 70 trillebørefulde. 

fase
S. Fabrin skrev den 21-07-2023 10:03:55

Du /I kan godt støbe det på en dag så støbeskel undgås. Dagen bliver nok lidt lang, men det er ikke uoverkommelig. Der skal nok køres i omegnen af 70 trillebørefulde. 

Yes. Grunden til opdeling er også af lavpraktiske hensyn. Vi bor der imens, og så kan spisebord og sofa flyttes hen på det støbte sted, hvorefter resten fortsættes. 😊

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
emilmandrupludvigsen skrev den 21-07-2023 10:22:46


Yes. Grunden til opdeling er også af lavpraktiske hensyn. Vi bor der imens, og så kan spisebord og sofa flyttes hen på det støbte sted, hvorefter resten fortsættes. 😊

Tænk lige på fugten fra det støbte, i forhold til dine møbler.
Surt at skulle enten renovere eller smide dem ud bagefter  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 21-07-2023 11:22:05

emilmandrupludvigsen skrev den 21-07-2023 10:22:46


Yes. Grunden til opdeling er også af lavpraktiske hensyn. Vi bor der imens, og så kan spisebord og sofa flyttes hen på det støbte sted, hvorefter resten fortsættes. 😊

Tænk lige på fugten fra det støbte, i forhold til dine møbler.
Surt at skulle enten renovere eller smide dem ud bagefter  

Der kommer jo plastik på betonen først. Det har jeg ingen bekymringer med. Og stuen er gennem-ventileret. 

Du kan ikke gå på det ny støbte dagen efter. Og der skal meget vand ud af et beton gulv.
Men hvis du tænker på plastik møbler i stedet for plast på gulvet så kan det gå på 2. dagen. Der må spises i garage, andet værelse, køkken Eller Der hvor de har en gul måge. 
Får du det færdig leveret, så er det jo også hele gulvet på 1 gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ev elmand skrev den 21-07-2023 11:34:05

Du kan ikke gå på det ny støbte dagen efter. Og der skal meget vand ud af et beton gulv.
Men hvis du tænker på plastik møbler i stedet for plast på gulvet så kan det gå på 2. dagen. Der må spises i garage, andet værelse, køkken Eller Der hvor de har en gul måge. 
Får du det færdig leveret, så er det jo også hele gulvet på 1 gang. 

Jeg ville nok vente til mindst 3. dagen og i mens spise i garage køkken, værelse, garage eller restaurant Den Gyldne Måge.


fase
ev elmand skrev den 21-07-2023 11:34:05

Du kan ikke gå på det ny støbte dagen efter. Og der skal meget vand ud af et beton gulv.
Men hvis du tænker på plastik møbler i stedet for plast på gulvet så kan det gå på 2. dagen. Der må spises i garage, andet værelse, køkken Eller Der hvor de har en gul måge.
Får du det færdig leveret, så er det jo også hele gulvet på 1 gang. 

Tror det hele vægter mod at få støbt i ét hug, og så leve med lidt andre adgangsforhold/møbelopbevaring nogle dage. 😊


Tak for jeres holdninger og input. Men lægger nu stadig plastik på dagen efter. 
Hvordan får du 5 m3 hjemmeblandet beton til at koste 9.000 kr?
40 sække cement a' 60 kr + et læs støbemix = 5000 kr

De fleste vognmænd kan godt levere støbemix og pudsegrus i samme læs, og læsse af i 2 bunker i din indkørsel uden det blive ret blandet..

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 21-07-2023 12:30:12

Hvordan får du 5 m3 hjemmeblandet beton til at koste 9.000 kr?
40 sække cement a' 60 kr + et læs støbemix = 5000 kr

De fleste vognmænd kan godt levere støbemix og pudsegrus i samme læs, og læsse af i 2 bunker i din indkørsel uden det blive ret blandet..

Beregneren på Aalborg Portland sagde ca 60-62 sække cement. Du kan selv efterprøve med 11 cm tykkelse på 43 kvm. Blanding 1:4. Og cement er steget en del. Selv i Jem og Fix er de omkring 80 kr pr sæk. 

Støbemix kan sikkert gøres billigere ja. Jeg tænkte 5 bigbags til ca 900-1.000 kr stykket. 
Jem og fix tager 64,75 kr for Ålborg portland cement..
Købte en pose i går i XL, de forlangte 80 kr, men ville da godt sælge den til 65 kr.
(skulle allivevel i xl, de har pt. Aspen benzin til 149 kr for 5 liter)

Hvis du har plads til at få støbemix aflæsset af vognmand, er det billigere end i bigbag, de fleste vognmænd kan også krane det ind over hækken, men det koster så lidt ekstra.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også