Støbe selv eller få leveret (43 kvm)

Hej LDS

Jeg har gennem de seneste par år renoveret vores hus og gravet ud samt støbt et rum ad gangen. Processen har jeg 110 % styr på, ligesom der er trukket tomrør til efterfølgende rum ifbm gulvvarme mv.

Men - nu er vi nået til stuen. Den er 43 kvm, hvilket giver 4,3 - 5 kubikmeter beton afhængig af lagtykkelse (10-11 cm).

Jeres holdning - ville I få leveret og udlagt med pumpebil, eller ville I støbe selv? Mere om det er for stor en mundfuld. Jeg ville i så fald have 2 stk 80L blandere til at køre simultant (den ene ejer jeg selv). 

Jeg hælder mest til at støbe selv med et par familiemedlemmer, og så dele processen op i 2 dage á ca 22 kvm hver dag. Ved fra Aalborg Portland at dette er ok, såfremt der går armering gennem støbeskel, at det er groft og skråt.

Prisen ved pumpebil er ca 30-35.000 inkl udlægning. Prisen ved at gøre selv er ca 9.000 kr og et par dages arbejde. Bor i Hovedstadsområdet.

Mvh Emil
Hej LDS Jeg har gennem de seneste par år... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 21-07-2023 12:58:26

Jem og fix tager 64,75 kr for Ålborg portland cement..
Købte en pose i går i XL, de forlangte 80 kr, men ville da godt sælge den til 65 kr.
(skulle allivevel i xl, de har pt. Aspen benzin til 149 kr for 5 liter)

Du har da fuldstændig ret. Der stod 79 kr for et par uger siden. Eller også har jeg set forkert. 

Så kan jeg lige så godt tage i Bauhaus og få dem læsset nemt i Drive In. De laver jo prismatch. 😊
Nu er halvdelen gravet op, og part 2 sker i ugens løb. Sådan 10 cm armeret beton og 25cm sten nedenunder fylder en smule. 😊 Er et velkendt ansigt på genbrugeren.

Nyt spørgsmål: Normalvis støber jeg altid i ét hug med 0-8 støbemix og pudser det rimelig pænt. De sidste 4-5 millimeter flydespartles.

Men - det giver alligevel en række sække med flydespartel. Ville I gøre det på en anden måde, og kan flydespartel helt undgås? Synes det er svært at få perfekt jævnt. Dog vil jeg også gerne undgå at støbe over 2 omgange (grov- og slidlag). 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
je_ns skrev den 21-07-2023 12:58:26

Jem og fix tager 64,75 kr for Ålborg portland cement..
Købte en pose i går i XL, de forlangte 80 kr, men ville da godt sælge den til 65 kr.
(skulle allivevel i xl, de har pt. Aspen benzin til 149 kr for 5 liter)

Hvis du har plads til at få støbemix aflæsset af vognmand, er det billigere end i bigbag, de fleste vognmænd kan også krane det ind over hækken, men det koster så lidt ekstra.

Jeg var ikke helt galt afmarcheret. Nu siger den 74,75 pr sæk i Jem og Fix. Priserne flukturerer vist en del. 

emilmandrupludvigsen skrev den 30-07-2023 20:14:02

je_ns skrev den 21-07-2023 12:58:26

Jem og fix tager 64,75 kr for Ålborg portland cement..
Købte en pose i går i XL, de forlangte 80 kr, men ville da godt sælge den til 65 kr.
(skulle allivevel i xl, de har pt. Aspen benzin til 149 kr for 5 liter)

Hvis du har plads til at få støbemix aflæsset af vognmand, er det billigere end i bigbag, de fleste vognmænd kan også krane det ind over hækken, men det koster så lidt ekstra.

Jeg var ikke helt galt afmarcheret. Nu siger den 74,75 pr sæk i Jem og Fix. Priserne flukturerer vist en del. 

 Nu findes der rigtige byggemarkeder som også handler med cement, Bygma tager 60 kr for 25kg alm. cement. Så slipper du også for at slæbe en vogn med 300 kg cement rundt i deres smalle gange.


Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også