Hvordan får jeg firefox til at fungere ordentligt?

Hej til Jer.
Det er fex når jeg søger på et eller andet produkt ex shukostik m jord. Så kommer der en række sponserede link som det øverste, men ingen af disse kan åbnes. Går jeg længere ned i listen så kan link fra Bauhaus godt åbnes. Hvis jeg skriver url adressen i adressefeltet så kan den osse godt åbnes. Hvis man søger på hvorfor Firefox ikke kan åbne link får man en række forslag som jeg ikke forstår en dyt af. Kan det virkelig passe at man i 2023 skal sidde og rode med mærkelige og uforstålige ting for at få browseren til at fungere. Overvejer virkelig at gå over til crome selvom dens opsætning ikke tiltaler mig.
På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare et bud, men du har måske ved et uheld fået valgt en dum foretrukken søgemaskine med en masse spam. 

Forsøg at finde en indstilling til hvilken søgemaskine Firefox anvender. Her kan man f. Eks. Vælge imellem Google eller bing.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Bruger du adblocker? den kan lave det nummer.
Jeg bruger også firefox
Jeg får det her frem når jeg laver en google billedsøgning, og alle link virker.



Vi prøver igen, i morgen --
Ildstål: Det er google søgemaskine jeg bruger. Jenshøj: jeg har prøvet dit forslag, eneste resultat er at mit søgefelt i øverste hjørne forsvandt og nu kan jeg ikke huske hvordan jeg får det igen. Je-ns: jo jeg bruger Adblock + Så noget kunne tyde på at det er den som blokere. Sært for den gjorde det ikke tidligere. Tak for jeres svar

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg oplever noget lignende en gang imellem med Firefox. Når det sker, er det fordi der er en opdatering som blokerer nye faner i at åbne.
Efter at have lukket Firefox ned, så den kan opdaterer, virker det hele igen.
Annonce
@ Lummair. Hvor er det du lukker den ned? bliver den helt afinstalleret?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 12-07-2023 18:08:18

Ildstål: Det er google søgemaskine jeg bruger. Jenshøj: jeg har prøvet dit forslag, eneste resultat er at mit søgefelt i øverste hjørne forsvandt og nu kan jeg ikke huske hvordan jeg får det igen. Je-ns: jo jeg bruger Adblock + Så noget kunne tyde på at det er den som blokere. Sært for den gjorde det ikke tidligere. Tak for jeres svar

 Min lavede det samme med Adblock +, prøv at deaktiver det.





Vi prøver igen, i morgen --
Hej  Je-ns.
Hvis jeg skal undvære ad-block for at kunne tilgå sponserede link. så bruger jeg hellere Crome eller undvære de sponserede link. Men mærkeligt er det jo at det har virket hidtil og gør det stadig på Crome. Alternativet kan være at bruge begge browsere. Men det er jo lidt besværligt. Har ellers været mega glad for firefox.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 12-07-2023 19:24:36

@ Lummair. Hvor er det du lukker den ned? bliver den helt afinstalleret?

 Lukker bare programmet på krydset, venter 5 sekunder med at åbne det igen, og så er Firefox opdateret.

Jeg bruger også Adblock plus, men bemærkede at Firefox hver gang sagde at den var opdatret når jeg havde lukket den ned efter problemet opstod. Nu har jeg bedt Firefox om at spørge inden den henter opdateringer.
Hej Lummair.
jeg har lige prøvet dit forslag. Det blev ikke bedre. Måske er det fordi firefox stadig ligger i værktøjslinien og den så bare starter igen derfra.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis