Anbefal ukrudtsmiddel til sprøjte ved siden af hækken

Jeg har diverse ukrudt, som små græs arter mm der vokser op uden for min hæk igennem granit skærverne. Hvad vil i anbefale at sprøjte med? Det er vigtigt det ikke dræber hækken. Men hvad skal man kigge efter for at være sikker på det ikke dræber hækken?

Har læst en billig metode kan være eddikesyre (frabeder mig kommentarer om det ikke er godkendt osv) 😊 Men spørgsmålet er om det kan risikere at dræbe hækken?

Sidste år købte jeg det der ecostyle ukrudtsfri - noget værre skrammel. Holder maks 1 uge! 
Jeg har diverse ukrudt, som små græs arter mm der... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GodeVen.
Han skriver at der vokser meget ukrudt på hans ejendom, så det må vi jo tro på. 
Med ordet ejendom kan betyde bygninger men også grunden, hvis det var det du er i tvivl om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror ikke på det. Det er helt kart et maskinoversat indlæg, som er skrevet som undskyldning for reklame.

Hvis du læser skribentens andre indlæg, vil du lære nye danske ord og sætninger som som "et almindeligt bygningsniveau", "laserniveau", "installere dørtætningslister" og "udsat for allergi".
Ja, og derudover tror jeg ikke at han så det var en to år gammelt tråd han genstartede👎

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
@GodeVen, tidligere var der meget ukrudt. Jeg gravede området op flere gange, der er mindre ukrudt, men det er der stadig.
Kommer ukrudtet igen på din ejendom?

Totalukrudtsfjerner har ikke været lovligt at importere eller bruge her i landet i 50 år. Dengang kunne man overhælde jorden med en kraftigt opløsning af fx kaliumklorat. Så groede der ikke noget der de næste mange år. Om man stadig må det i Indonesien, ved jeg ikke.

Annonce
Før har jeg brugt roundup langs med hækken, bare det er en hæk med nogle år på bagen, tager den ikke skade af det, man skal bare ikke ramme bladene, så visner de, men kommer igen næste år, bare det ikke er større områder på planten der er ramt.

Ved ikke om man stadig kan købe rondup, men så kun i færdigblandet.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 12-03-2024 11:55:35

Ved ikke om man stadig kan købe rondup, men så kun i færdigblandet.

Roundup der ikke er færdigblandet, mvh HN. Se her


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

Roundup Speed C er et nyt produkt, der ikke er som Roundup var tidligere. Det er sikkert bedre for naturen, og ukrudtet kan også bedre klare det.

Her er et to indlæg fra folk der har prøvet det nye Roundup (og et gammelt).
https://dk.trustpilot.com/review/roundup.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også