Keramisk komfur var for hårdt

Håbet nogen kan hjælpe mig med svar. 

Har et Blomberg keramisk komfur, som varmer alt for hårdt. Den går til 9, men når jeg starter op på 4, bliver den lige så varm som på 9. Og kan ikke rigtig lave noget der skal simre, da den fare op og ned i temperatur. 

Nogen der har oplevet noget lignende? 


Rigtig god søndag derude. 


Lars 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor gammel er komfuret? Dækker garantien stadig?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skal have kikket på styreelektronikken. Om det kan betale sig at reparere afhænger af komfurets alder.


fase
S. Fabrin skrev den 06-05-2018 08:27:09

Du skal have kikket på styreelektronikken. Om det kan betale sig at reparere afhænger af komfurets alder.

 og kender du ca pris på sådan en reparation? 


Nej prisen kender jeg ikke. Det kræver kendskab til type nr. på kogepladen. Du kan prøve at søge på Nettoparts, som, har jeg lige set, har åben på chatten fra 10.00 til 14.00. Prisområdet ligger alt efter, hvilken del der er defekt, på 1000 til 3000 for reservedelen.


fase
Annonce

jeg er 99,9% sikker på det er er simmerstaten(Ja det hedder den altså)der er def.Jeg mener den koster ca 300 kr .Den er relativ nem at skifte

Er det på alle blusene det er galt ?



<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
golf1985 skrev den 06-05-2018 21:22:48

jeg er 99,9% sikker på det er er simmerstaten(Ja det hedder den altså)der er def.

Er det på alle blusene det er galt ?


 Har kun testet det på to af kogepladerne. Hvis det er den, vil det så påvirke alle blusene? 

nej der sidder en til hver zone. jeg tænkte bare på om det var tilsluttet rigtigt og ikke fik 400v i stedet for 230 volt. Det brænder nemlig som regel simmerstaterne af ret hurtigt


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
golf1985 skrev den 06-05-2018 21:48:48

nej der sidder en til hver zone. jeg tænkte bare på om det var tilsluttet rigtigt og ikke fik 400v i stedet for 230 volt. Det brænder nemlig som regel simmerstaterne af ret hurtigt

 godt spørgsmål. Er de til at skifte på sådan en kogeplade top? Det er med touch og ingen drejeknapper 

Og ang 400v, det ved jeg simpelthen ikke. Skal jeg have en elektriker ud for at checke det?

hvis det er med touch er der ingen simmerstater så er det elektronisk så tror jeg mere på at det er tilsluttet forkert .Hvis du har et måle apparat selv så kan du selv måle dig til det hvis du ikke har det skal du have en elektriker ud og se på det 


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis