Så gik min robomow i stykker :(

Fik den på græs til sin 3 sæson, og kørte fint, men så gad den ikke køre mere, stod bare og gravede det ene hjul ned i jorden, og kørte lidt rundt om sig selv før den gik i stå.

Det var tydeligt at mærke det var noget galt med det ene drev/motor, hjulet sad enten helt fast eller var helt uden modstand, garantien er væk, så jeg kunne lige så godt skille de ad selv..


Har fundet fejlen her, en lille transmission fra motor ud til hjulet, er der røget en tandhjul, det er tydeligt det er beregnet til at ryge, da det er af plastik, og de andre er alle af metal, men hvordan finder jeg sådan et tandhjul. jeg har søgt rundt på nettet, og har indtil videre kun fundet en del der indeholder begge motorer og transmission, men det er lige dyrt nok, når det kun er et lille tandhjul der er røget. 

Hvad gær man så, kan selvfølgelig prøve importøren, men de vil nok hellere lave det selv, og kan nemt forstille mig hvad de skal have for det, og de skifter sikkert hele den store del. også løber det hurtigt op i 2-3000 kr, og det er jo helt åndsvagt.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe tandhjul,jeg gætter på det ikke er noget robomow har produceret selv??


Billeder her..


Fik den på græs til sin 3 sæson, og kørte fint... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tror at du ha rret,- dælme mange der ligner og er tæt på.. 

Nå jeg har givet op, jeg har bestilt hele motormodulet, det er surt, men så er det også den nye model med børsteløse motorer i, måske er den endda lavet bedre, så den kan holde til lidt mere, og så har jeg stadig tandhjulet fra den anden side i reserve..

Jeg ville nu have prøvet epoxyløsningen, eller med kemisk metal. Det er jo ikke den tand der tager alt belastningen, og kan jo være fordi at den har siddet fast.. 

Også en anden metode lidt nede på siden her: 

http://nitroblue-investment.blogspot.dk/2013_10_01_archive.html


Så må vi håbe at de ikke har lavet noget om, så det andet tandhjul ikke passer  

Eller kan du nok sælge det på ebay til en i samme situation.. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også