Så gik min robomow i stykker :(

Fik den på græs til sin 3 sæson, og kørte fint, men så gad den ikke køre mere, stod bare og gravede det ene hjul ned i jorden, og kørte lidt rundt om sig selv før den gik i stå.

Det var tydeligt at mærke det var noget galt med det ene drev/motor, hjulet sad enten helt fast eller var helt uden modstand, garantien er væk, så jeg kunne lige så godt skille de ad selv..


Har fundet fejlen her, en lille transmission fra motor ud til hjulet, er der røget en tandhjul, det er tydeligt det er beregnet til at ryge, da det er af plastik, og de andre er alle af metal, men hvordan finder jeg sådan et tandhjul. jeg har søgt rundt på nettet, og har indtil videre kun fundet en del der indeholder begge motorer og transmission, men det er lige dyrt nok, når det kun er et lille tandhjul der er røget. 

Hvad gær man så, kan selvfølgelig prøve importøren, men de vil nok hellere lave det selv, og kan nemt forstille mig hvad de skal have for det, og de skifter sikkert hele den store del. også løber det hurtigt op i 2-3000 kr, og det er jo helt åndsvagt.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe tandhjul,jeg gætter på det ikke er noget robomow har produceret selv??


Billeder her..


Fik den på græs til sin 3 sæson, og kørte fint... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Eller lave et aftryk i noget ler,- og så støbe et i aluminium. .. https://www.youtube.com/watch?v=e3_QuVBJbr4

Nå ikke mere her fra Håber at du finder en løsning. Jeg ville forsøge noget andet, bare i protest imod at de laver sådan et svagt led i maskinen, og ikke sælger dele til det


Mvh Jan

jancar skrev den 26-04-2017 08:25:42

Den type gear må hedde noget bestemt,- kombinationen af det lille tandhjul påsat et større med skrå tænder. 


De her har forskelligt,- ikke helt den rigtige type, men måske de kan hjælpe 

http://www.mootio-components.com/on...gears-shop

 De har mange, og nogen er meget tæt på, mit er med 42 tænder på den store og 12 på den lille

Er det ikke 11 på den lille? ,- Lidt svært for mig at tælle den store på billedet, men på det tyske forum du linkede til fik jeg det til 41,- men kan godt være 42, svært at tælle det på computeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

hmm talte lige igen, fik det til 42/12 , men nu prøver jeg lige en gang til, det er som om hver gang jeg tæller bliver det et nyt tal.


ja damn, nu får jeg det til 41/11. lige godt utroligt..

 

Kunne det ikke være spændede at prøve epoxyløsningen hvor du genskaber tænderne,- Evt lave lidt riller i den eksisterende del, så epoxyen kan få noget at hæfte i. Kan jo ikke koste alverden, 

jeg fandt en inde på den side der er 45/10,  og  med skråtskårene tænder,  eller 41/14 med lige tænder, så handler det bare om at finde den rigtige kombination, men hvis de ikke har andre end man kan finde der, så er det ikke det rigtige sted.. men det må findes.

jancar skrev den 26-04-2017 09:54:26

 

Kunne det ikke være spændede at prøve epoxyløsningen hvor du genskaber tænderne,- Evt lave lidt riller i den eksisterende del, så epoxyen kan få noget at hæfte i. Kan jo ikke koste alverden, 

 epoxy er bare ikke ret stærkt i forhold til metal, så det holder næppe en dags tid

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også