Lidt helligdags hjælp ønskes - strøm beregning

Hej med jer!

Hvis der er en som kan hjælpe mig med lidt forståelse - meget simpelt.

Det drejer sig om en korrekt beregningsmetode ved strømforbrug.

Mit ønske er at forstå:

Hvis jeg købte sådan en booster:

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-600W-...Sww3tY7jHN

INDGANGS STRØM (12v 20ah batteri)

Hvis jeg bruger strøm på 36v (300w) og laver beregning?

Min beregning skulle gerne vise hvor lang tid batteriet vil holde, amp forbrug mm.

Mangler jeg oplysninnger for at kunne beregne dette.

Jeg syntes jeg har læst og læst og kun blevet mere forvirret. Jeg ved ikke om de beregninger jeg selv har lavet er korrekte.

For nu er det sammenligning mellem 12v og 36v forbrug ved hjælp af en booster.

/Per

 

 

 

 

Hej med jer! Hvis der er en som kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kører du vel ikke med et forbrug på motoren på 250W hele tiden. Hvis du kun belaster med 153W, kan converteren bruges alene, men du har vel også det originale batteri koblet på? Så jeg ville lade det komme an på en prøve. En belastning på 153W svarer til en belastning på ca. 62%.


fase

Okay ja, jeg tænkte nok. Det kun var ved max belastning den ville trække de 24,75amp. 

Men jeg må jo prøve at sætte det sammen og se hvad der sker, det lyder som om det til dels godt kan lade sig gøre. For jeg tror ikke jeg kommer til at bruge max belastning på motoren.

Når jeg ser på 12v batteriet og boosteren, sammenlignet med 36v batteriet, så skulle det da kunne lade sig gøre visuelt da det ser mere robust ud - kraftigt.

Det ville bare være dumt at samle det for hurtigt hvis der lige var noget jeg selv havde overset.

Jeg vender tilbage...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis