Skrevet af jokerper på 18-04-2017 10:19
Så kommer beslutningen
<style type="text/css"><!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}-->
</style>
115 |
Batteri kapacitet i ah |
12 |
Volt |
80% |
Forventet afladnings procent (80% - standard forbrugsbatteri) |
1104 |
W/h timer |
20 |
Ved højt forbrug ca. 20% af kapacitten går tabt |
250 |
Beregnet forbrug samlet |
92,00 |
AMP v/ 12 volt |
3,53 |
Timer |
|
|
Hvis det kan bekræftes at regnestykket ser således ud, så vil jeg da gerne køre med et 21kg tungt batteri.
Næsten 4 timers kørsel kun ved batteri (på max forbrug 250w), hertil kommer pedallerne?
Bortset fra det - er min beregning af amp v/12v på 92 AMP korrekt og hvad kan jeg evt. bruge den information til.
Dette kan gøres for under 2.500.-Dkr.
Dine beregninger er ikke helt korrekte.
Batterikapaciteten på 115 Ah skal beregnes ud fra en afladetid på 20 timer. Det giver en strøm på 115/12 = 9,6 A.
Såfremt du trækker en større strøm bliver kapaciteten mindre end 115 Ah, hvormeget afhænger af strømmens størrelse.
Så har du en størrelse, som du opgiver som 1104 W/h altså W per. time. Jeg går ud fra, at du mener Wh altså Wtimer. Det tal kan du kun bruge, hvis du aflader med de 9,6 A.
250W er forbruget ved maks belastning og kan bruges som mål for den mindste tid kapaciteten vil være til stede.
Ved et forbrug på 250 W vil strømmen være ca. 20 A. Regnes der med en virkningsgrad ud fra dine tal 80%, skal du trække 20A/0,8 = 25A fra akkumolatoren. Det giver en skønnet driftstid på 115 Ah/25A = 4,6 h.