Ny varmtvandsbeholder - gammelt vand

Hej venner

Jeg havde en gammel varmtvandsbeholder der var sprunget læk, og vi har derfor netop monteret en ny. Alle tilslutninger fungere, gasfyret er fyldt med vand til varmen og alt er godt... hvis ikke det var for, grumset (måske rødligt) vand fra hanen når vi tænder for det varme vand. (jeg har vedhæftet et billede så i kan vurdere).

Jeg synes virkelig jeg har været igennem det hele, og krydskontaminering burde ikke være mulig.

Er der nogen der kan give en god forklaring, eller endnu bedre; en løsning.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.


 

Hej venner Jeg havde en gammel... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

VVS-eksperten.. det forklare jo alt - hvis det er en sælger. Jeg tror vedkommende har fyret en joke af. 

Er det en smed der har udføret rørarbejdet?

A.V. Nu kan jeg ikke lige lure om brugsvand er koblet på kobberspiralen, men hvis det er tilfældet ville man jo aldrig kunne fylde tanken med vand.

David, det er ellers ret simpelt at installere og lave rørføring til VVB. :-)
frank chr. vvb bliver fyldt når man fylder vand på centralvarmen, derfor spurgte jeg om det tog lang tid at fylde vand på fyret. mvh
nej. det jeg mener er at hvis han har kobler brugsvandet på varmespiralen har han også koblet fyret til vandkredsen, altså har han fyldt ca 100l centralvarmevand på, hvis det er en 100l vvb. mvh.
Skrevet af DavidHimself på 20-10-2016 15:35

Ovenfor ser i installationen som den ser ud i dag - i kan endda se pex'en til højre er mere rød en den venstre. 
Som i kan se, de tynde kobberrør er til gasfyret, MEN jeg er faktisk lige nu kommer i tvivl om hvor vidt de rent faktisk er monteret det korrekte sted. 

 

Hvis jeg ikke tager meget fejl, er beholderen, udover at være vendt på hovedet, tilsluttet forkert, idet 6 og 7 på tegningen viser tilslutningen af centralvarmen, og 9 og 10 viser tilslutningen til brugsvand. Jeg går ud fra at PEX rørene er til brugsvand. Hvis du nogensinde påtænker, at få tilsluttet beholdere til el, skal der være et sikkerhedsagregat på tilgangssiden.


fase

Varmespiral og tankkapacitet er jo adskilt så det er ikke muligt.

Og hvis brugsvand er koblet på spiralen (centralvarmen) vil det højest sansynligt også pisse ud af sikkerhedsventilen på centralvarmen vil jeg mene.

Hvis indlæg besvarer du?

fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis