Ledpære E14 mindst 800 lumen

Har en loftlampe med e14 fatning hvor max pære angives til 45 watt. Pt. er der en specil philips 42w som giver lys som en ca. 50 w pære.

Desværre er konstruktionen således, at den giver meget lidt lys, hvilket er upraktisk da den bruges over et spisebord. Jeg har så ledt efter en sparepære eller en led som giver lys svarende ca. til en 60 w pære eller omsat minimum 800 lumen, da de jo ikke giver samme begrænsning m.h.t. varme.

Men jeg kan ikke finde dem nogen steder. Nogen der kender et sted som sælger en sparepære eller ledpære med E14 fatning og som give minimum 800 lumen? Gerne mere, da den nuværende med ca. 650 lumen virkelig godt kunne være noget kraftigere.

Det er ikke muligt at skifte fatningen til E27, da der ikke er plads grundet lampens konstruktion.

De rørlignende sparepærer kan ikke bruges, da de er for store i forhold til lampens konstruktion, hvor selve pæren er skjult.


Kurt B. Andersen
Har en loftlampe med e14 fatning hvor max pære... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, det ved jeg desværre ikke.


Ja, en ordentlig E14-pære der giver noget lys og som samtidig ikke fylder for meget, er svær at finde.


Det eneste “der virker” for tiden, og som jeg kender til, er ovennævnte Philips; desværre er det ikke alle steder der er plads til den.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. skrev den 27-03-2018 17:41:22

Nej, det ved jeg desværre ikke.


Ja, en ordentlig E14-pære der giver noget lys og som samtidig ikke fylder for meget, er svær at finde.


Det eneste “der virker” for tiden, og som jeg kender til, er ovennævnte Philips; desværre er det ikke alle steder der er plads til den.

 Havde du også en globe lampe? Syntes efterhånden at jeg kan læse mig til at den ikke er egent som lampe over spisebordet, er det også din holdning?

Transmogrif skrev den 31-03-2018 09:43:21

 Havde du også en globe lampe? Syntes efterhånden at jeg kan læse mig til at den ikke er egent som lampe over spisebordet, er det også din holdning?

 

Ja, vi har VP Globe-lamper over både spisebord og sofabord, og ja, når nu du spørger vil jeg nok sige de ikke helt egner sig til at hænge over spisebordet. De er superflotte at have hængende, ingen tvivl om det, men jeg er rent ud sagt skuffet over lysmængden de giver. Hvis man har en masse aktiviteter ved spisebordet hvor man skal kunne se hvad man laver, er det ikke lampen man skal have, idet de kun giver sådan et “douchet” lys.


Nu bliver de foreløbig hængende, for jeg gider ikke rode med at flytte dem igen, men på et tidspunkt ryger de nok ud i stuen som hyggebelysning. 


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. skrev den 31-03-2018 10:17:09

 

Ja, vi har VP Globe-lamper over både spisebord og sofabord, og ja, når nu du spørger vil jeg nok sige de ikke helt egner sig til at hænge over spisebordet. De er superflotte at have hængende, ingen tvivl om det, men jeg er rent ud sagt skuffet over lysmængden de giver. Hvis man har en masse aktiviteter ved spisebordet hvor man skal kunne se hvad man laver, er det ikke lampen man skal have, idet de kun giver sådan et “douchet” lys.


Nu bliver de foreløbig hængende, for jeg gider ikke rode med at flytte dem igen, men på et tidspunkt ryger de nok ud i stuen som hyggebelysning. 

 Vi får 2 stk af dem senere i dag (ø40cm) som var tænkt at skulle hænge over et spisebord på 2,5m.. Jeg bliver dog noget i tvivl om det er det rette valg efter jeg har læst flere skrive at de ikke giver ret godt lys. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også