Har skiftet harddisk, komme ud af bios

Hej og godaften.

Jeg har skiftet harddisken i en bærbar. Fik med nogen møje ændret bios så den kunne boote fra en win7 disk. Installerede win 7. Så langt så godt. Gik tilbage til bios f2 og bad om at få den resat til deefault, men herefter kan jeg dels, ikke finde de bootmuligheder som var før og, dels kan jeg ikke komme ud af bios. jeg trykker f10 og ja til at save options, men ved næste opstart starter den igen i bios. Hvad er det jeg gør galt?

På forhånd tak for al hjælp.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej og godaften. Jeg har skiftet harddisken i en... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg satte SSD HD i 3 bærbare, og installerede windows 10, den fandt selv alle drivere.
Det var en Lenovo, Toshiba, og en HP..
Jeg installerede på et tidspunkt windows 7 pro, på Lenovoen, da var der et værre døje med at finde drivere, så noget er da nemmere med win. 10...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 13-05-2016 12:28
Jeg satte SSD HD i 3 bærbare, og installerede windows 10, den fandt selv alle drivere.
Det var en Lenovo, Toshiba, og en HP..
Jeg installerede på et tidspunkt windows 7 pro, på Lenovoen, da var der et værre døje med at finde drivere, så noget er da nemmere med win. 10...

 

Hej je_ns.

Installerede du så win 10 direkte? eller var  du omkring den oprindelige version. Kan men regne med at den finder nogle drivere som ikke er der før

fordi man opdatere til win10. Da jeg opdaterede denne pc som jeg sidder ved nu, fik jeg det indtryk at den genbrugte det meste, bortset fra en

broadcom dims som de på forhånd havde sagt ikke fungerede i win 10.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det var en ren installation, på nye SSD HD på alle tre.
De to havde kørt win 10 før, så her brugte jeg bare koden derfra, den sidste købte jeg en windows cd til.

Man kan bruge samme windows cd til både almindelig og Pro, det er den kode du har der afgør, hvad du kan installere.
Den ene havde ikke drev, så her overførte jeg Windows til en USB pind, det var der ingen problemer med.








Vi prøver igen, i morgen --

Hej je_ns.

Det var et super forslag. Har nu opgraderet til win 10 og alt ser ud til at være på plads. (ud fra enhedshåndtering) Jeg er ikke specielt vild med win 10,

men når der gåes fra win8,1 som jeg ikke kender, men ikke har hørt meget godt om så er det vist et godt bytte.

Kommer den med et krav om aktivering inden det hele udløber?

Men ellers vil jeg gerne takke alle som har bidraget i denne tråd. en særlig tak til Fabrin som har været virkelig tålmodig med mig. Jeg har lært rigtig meget

og synes at det har været spændende at det kunne komme til at virke.

Jeg fik min første computer sikkert omkring 92 en med 486 processor og 50mb hd. windovs 3 fik jeg lagt på. jeg har rodet lidt med det hen ad vejen, men det

med software installation har altid syntes mig noget kompliceret noget. Så ud fra denne tråd kan jeg forstå at jeg ikke har holdt mig selv opdateret, og så er det

jo fantastisk at man kan få så meget hjælp et sted som her.

Ps. hvad er der sket med editoren? den bliver bare bredere og bredere og skifter ikke linie og alle smylierne i højre side er væk?Og venstre side er

skåret af.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis