Har skiftet harddisk, komme ud af bios

Hej og godaften.

Jeg har skiftet harddisken i en bærbar. Fik med nogen møje ændret bios så den kunne boote fra en win7 disk. Installerede win 7. Så langt så godt. Gik tilbage til bios f2 og bad om at få den resat til deefault, men herefter kan jeg dels, ikke finde de bootmuligheder som var før og, dels kan jeg ikke komme ud af bios. jeg trykker f10 og ja til at save options, men ved næste opstart starter den igen i bios. Hvad er det jeg gør galt?

På forhånd tak for al hjælp.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej og godaften. Jeg har skiftet harddisken i en... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kovas på 11-05-2016 12:15
Den er nu færdig. Inde i system står der at den ikke er aktiveret. Der er også et produkt-id. Skal jeg bare trykke på aktiver?

Kovas, du behøver ikke aktivere endnu, det har du 30 dage til, så vi klapper lige hesten og ser om det hele fungerer. Når du har set, om det hele fungerer, tager vi det med aktiveringen bag efter. Kan du komme på internettet med computeren? Det er en forudsætning for at kunne aktivere din windows. Prøv først om det hele fungerer.

Når du skal til at aktivere, skal du lægge nøje mærke til, hvad der bliver skrevet på skærmen. Hvis du er heldig bliver din windows aktiveret uden problemer. Men skriv lige produkt ideen op så du har den, hvis du skal til at aktivere over telefonen.


fase
Skrevet af kovas på 11-05-2016 08:58
...Pyy jeg har godt nok haft den disk inde og ud mange gange efterhånden...

Lidt for sent, men alligevel

Næste gang du, eller andre, støder på problemet, så hent MiniTool Partition Wizard Bootable iso

https://www.partitionwizard.com/par...le-cd.html

Brænd den på en CD og boot op på den. Så kan du f.eks. ændre disktypen

https://www.partitionwizard.com/hel...-disk.html

og hvad du ellers måtte have behov for, inden du installerer et styresystem.

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af S. Fabrin på 11-05-2016 13:13

Kovas, du behøver ikke aktivere endnu, det har du 30 dage til, så vi klapper lige hesten og ser om det hele fungerer. Når du har set, om det hele fungerer, tager vi det med aktiveringen bag efter. Kan du komme på internettet med computeren? Det er en forudsætning for at kunne aktivere din windows. Prøv først om det hele fungerer.

Når du skal til at aktivere, skal du lægge nøje mærke til, hvad der bliver skrevet på skærmen. Hvis du er heldig bliver din windows aktiveret uden problemer. Men skriv lige produkt ideen op så du har den, hvis du skal til at aktivere over telefonen.

 

Hej fabrin.

Vi venter lidt. fint nok, men den er godt nok ops på at man aktivere, det er næsten ikke til at slippe ud af igen.

Men se lige det her billed.

 

Ved I hvad det er som er galt? når man beder om at den finder deiver til tingene så siger den at det kan den ikke heller ikke på nettet, men måske hvis jeg har disketter til dem, Men vi ved ikke hvad det er. Har det nogen betydning?

@ Regmos tak for indput det kan jo være godt at vide til en anden gang. Den kommer jo nok en dag.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas, kan du komme på nettet med computeren? Hvis du kan det, så gå ind på asus hjemmeside og søg på din computers type og se om du ikke kan finde driverne, du mangler. Du kan også søge på din computers type men chansen for at få sjove ting i tilgift er rimelig stor, så prøv at holde dig til asus hjemmeside.


fase
Skrevet af Regmos på 11-05-2016 18:10

Lidt for sent, men alligevel

Næste gang du, eller andre, støder på problemet, så hent MiniTool Partition Wizard Bootable iso

https://www.partitionwizard.com/par...le-cd.html

Brænd den på en CD og boot op på den. Så kan du f.eks. ændre disktypen

https://www.partitionwizard.com/hel...-disk.html

og hvad du ellers måtte have behov for, inden du installerer et styresystem.

 

 

Det virkel vel også fra en USB pind ?  (hvis man kan boote fra USB) mange bærbare har jo ingen drev..

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Skrevet af je_ns på 11-05-2016 21:00

Det virkel vel også fra en USB pind ?...

Det virker fint fra en USB. Hvis du har Minitool installeret, kan den laves inde fra programmet

Du kan også gå en anden vej, og lave en lille "værktøjs USB" med det mest nødvendige. Vi sludrer lidt HER

 

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Hej igen.

Jeg har fundet en liste over driver på asus hjemmeside.

Så prøvede jeg at installere den til broadcom bluetooth men måske har jeg gjort det forkert eller det er ikke den rigtige. Den næste var noget med chipset (tror jeg nok) som jeg så installerede og som i kan se i linie 2 så har enheden fået et navn man fungere stadig ikke Er der nogen ide i at gå videre?

Maskinen går fint på nettet via wifi. Så jeg havde jo håbet at den bare selv havde opdateret driverne. Det gjorde en anden asus som hvor jeg brugte f9 og resatte til fabriksindstillinger. jeg tror den brugte flere timer på at opdatere.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Kovas, du lever et spændende liv med din computer. Selvfølgelig er det muligt at finde de rette drivere, men du kunne gøre det at du laver et bibliotek med navnet drivere. Så henter du de drivere, du har fundet på Asus hjemmeside, og gemmer dem i biblioteket drivere. Dernæst går du ind i kontrolpanelet og videre til enhedshåndtering og klikker på de enheder, der er markerede og væger opdater driver og henviser til dit bibliotek drivere, så er der en chance for at enheden selv finder den rigtige driver. Du skal ikke installere driverne, men lade enheden selv finde driveren.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 12-05-2016 20:58
Kovas, du lever et spændende liv med din computer. Selvfølgelig er det muligt at finde de rette drivere, men du kunne gøre det at du laver et bibliotek med navnet drivere. Så henter du de drivere, du har fundet på Asus hjemmeside, og gemmer dem i biblioteket drivere. Dernæst går du ind i kontrolpanelet og videre til enhedshåndtering og klikker på de enheder, der er markerede og væger opdater driver og henviser til dit bibliotek drivere, så er der en chance for at enheden selv finder den rigtige driver. Du skal ikke installere driverne, men lade enheden selv finde driveren.

Hej Fabrin.

Jamen når man nu er startet. Og jeg er da ved at lære en hel masse Tak for rådet det vil jeg da prøve.

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej igen.

Det der driver noget ligger vist uden for min horizont. Når man downloader en fil så skal man udpakke den til et eller andet sted. Den mappe som jeg havde lavet blev ikke vist så jeg udpakkede til skrivebord for så at flytte senere. den næste så siger den der er allerede en setup vil du erstatte. Hvad ved jeg. Men det virker som om den køre ok. Så hvad pyt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis