Brændesav, kræfter

Hej

Jeg erblevet foræret sådan en powercraft Brændesav. 

Motoren er på 2200 watt altså omkring 3 hk. 

Men den magter ingenting, en 10 cm løv stamme, skal saves med største forsigtighe,den lers går den døde. 

Jeg er klar over sådan en 220 volt motor ikke har meget moment, men den burde da kunne savei et nogenlunde tempo. 3 hk er alligevel en del. 

Skal det være sådan eller erkondensatoreren defekt? 

Motoren har 4 ledninger fra kontakten., men jeg går udfra de 2 er noget med den motor bremse den vist har? 

 

Tak 

Hej Jeg erblevet foræret sådan en powercraft... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sker der, om man bruger en for stor kondensatorer?
Skrevet af subwoof på 08-07-2015 21:59
Hvad sker der, om man bruger en for stor kondensatorer?

Formodentelig ikke andet end startvindingen varmer lidt mere og motorens effektivitet bliver en smule lavere. Men hvor langt fra er større ???

Sådanne en kondensator skal du formodentelig bøde en halv billig klinge for udi de pulserende elforretninger.

Bare sørg for at rette klingen helt op, også når den er varm, samt sørge for den er nysleben. Mere kan du desværre nok ikke gøre for så motorsvag model.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det er for stor en kondensator bruger motoren for meget strøm, og kan i værste fald brænde af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nitter
Kan man selv rette sådan en klinge op og slibe fen?

El mand
Ok så får jeg en der passer
Skrevet af subwoof på 09-07-2015 06:14
Nitter
Kan man selv rette sådan en klinge op og slibe fen?
 

Yep. Ellers vil du ikke have råd til og fyre med pind hvis du hver gang skulle ud og have det lavet i byen.    En skarp klinge er betingelsen for motoren skal have en chanse for og kunne trække klingen nogenlunde. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Tør man spørge så frækt Hvordan man sliber den?
Skrevet af subwoof på 09-07-2015 18:15
Tør man spørge så frækt Hvordan man sliber den?

Ja da, på oversiden af hver tand hvis klingen ikke har kørt gennem for mange søm, ståltråd og sten. hvis, så skærpes den uofficielt også på forsiden af tanden. 

 Nu får jeg sikkert en opdragelse af Jan, Maskinsnedkeren. 

EDIT: UPS, glemte helt du naturligvis også skal sørge for at klingen er lagt riftig ud så træet ikke klemmer på klingen når du saver. Det er varmen der gør at klingen slår sig. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Tak for svaret, det vil jeg prøve

Men det med st lægge den ud, er det at bøje tænderne i hver sin retning? Som den er nu, er tænderne helt lige
Skrevet af subwoof på 09-07-2015 21:28
Hej
Tak for svaret, det vil jeg prøve

Men det med st lægge den ud, er det at bøje tænderne i hver sin retning? Som den er nu, er tænderne helt lige

Jeps, lige nøjagtigt. Med en klinge til pind er det god latin den er lagt rimelig godt ud. 

Det er også derfor klingen bliver mow skæv da den part der er fra tænderne og ind til akslen kører op af træet. Det tager også alle hypperne. 

Det kan være saven slet ikke er så ringe endda når e..................... ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nej det kan jo være jeg bliver venner med saven, når ellers den får lidt kærlighed.
Det er nemlig helt sikkert, sidste ejer ikke har gjort noget i den retning.
Syntes nemlig også det var mærkeligt, træet er helt sort, når man saver igennem, det jo klart, når tænderne er helt lige.
Det første stykke går fint, men når så klingen klemmer lidt går det galt.
Der er også lige en afskærmning der skal saves lidt af, når man trykker bordet helt ind, går den imod akslen.

Mange tak, jeg vil prøve at slibe og lægge ud
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis