kolonihave hus

jeg har fåret mig en kolonihave hus  

 

men det er utæt ved taget ( rygning mangler ) og det pisser ind 100 steder... 

nu har jeg ikek den store erfeating inde for område og søger derfor hjælp her inde min hænder er skurge rigtig på men hovde halter lidt bagefter  

nåå men det er eternitag på nu og under tag af tagpap... 

jeg har fåret og vide jeg skal skkide alt af indtil spærr og se om de er våde og råden ogsådan 

men mit spørgsmål er så hvordan skal jeg brygge det op igen ?  

tænker jeg skal have lagt nyt isoliering ( vis det er der) også lavet undertag også nyt eternittag på igen ?  

 

hvordan vil i bygge det op ? 

 

jeg har fåret mig en kolonihave hus     men... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan godt gå, når det er kolonihavehus, og budget er næsten 0. Men du skal holde plastik så stramt at der stadig er luft over isolering. Og du skal forvente at plastik godt kan lave støj når det blæser. Det undgås ved at sætte nogle fjedre/skumgummiklodser imellem nogle af lægterne og plastik, så det bliver holdt stramt. Husk udluftning ved tagfod og ved rygning.
Det med at hæve hele taget med 5 cm er måske ikke nødvendigt, det kommer an på hvor meget isolering der kommer i.
I mine første indlæg havde jeg den opfattelse at det var ensidig skrå tag. Nu kan jeg forstå at det er normalt tag med lav hældning til begge side. Det giver sikkert den højde der skal til. Især hvis du ikke går helt amok med isolering
Pøj pøj med opgaven

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg tænker bare det huldrum der er ved spær at flyde dem med isoliering ved ikke hvor meget der er plas til

jaaa buget er tæt på 0 når det er en kolonihave det skal en være ne pæsitdent bolig meen tinger må gerne være iorten og ikke råden væk med det samme

men hvad mener du med udlufting er det noget du kan forklar ?

altså der kommer isolering op til så det flugter med spær også kommer der en lægte oven på spær (så det bliver hævet 5 cm fra isoliring) hvor jeg smider plastik ovenover også klemmeliste også lægter på tværs ?

er jeg helt galt på den eller hvordan

1. Jeg tror ikke på at du fylder op med isolering til overkant spær. Der er sikker 50-70 cm højde midt på. Det ville være fuldstændig overskruet at bruge penge på det. Måske til overkant af bjælkelag. Jeg tror du har nogle lave gittespær ovenover Når du stort set ikke bruger huset om vinteren, er isoleringsbehov ikke så stort som i et helårshus.
2. Den med udluftning er forklaret længere oppe i tråden, men jeg prøver igen. Din plastik undertag, skal ende nede i tagrenden. Bag tagrende altså op under plastik kan der være en sprække på 1 cm i hver side af huset. Det er for at der kan komme lidt luft ind under din plastik, nede ved tagfod. På samme måde skal du have en 2 cm sprække oppe i kip.
Da det er en lille kort hus kan du i stedet bruge denne løsning.
2a Alternativ kan du have et par huller i hver gavl med noget net foran, over din isolering, eller en sprække igen oppe under taget. Det skal sammenlagt have samme areal / størrelse som hvis du havde lavet det i sider.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
det forstår jeg ikke det med 2a

men det går nu nok har fåret styr på det grundlæggene

men jeg har tænk mig at flyde 100mm isoloering i over det hele renger ikke med at mine spære er højer end det

men de klemmelister jeg vil side på efter plastik skal de være tykinpærktnert ? så en film på nette i dag om hvor de sage de skulle men de lægter man ligger på er lige meget ?
Klemlister er normalt 25 mm trykimprægneret. De kan jo normalt blive våde ind imellem. De vil dog altid være tørre i dit tilfælde, fordi dit plastik altid vil have det højeste punkt over spær. Så evt. vand vil sive ned midt imellem.
Hvis loftet indenfor følger taghældning, har du ret i at 2a ikke kan lade sig gøre. Jeg tænkte at der er vandret loft i huset, Så bliver der et lille loftrum. Og så kan udluftning lige så godt ske i gavle som i sider.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
men klemmelister skal at monters oveni på plasik ikke ?

og skal jeg også ventiler i rygning og alt sådan noget når jeg har de 5 cm luft i mellem ?

tænker bare på med noget skumstopper eller hvad de hedder ved ryging og nede ved tagrenden

har i et godt råd at side tagrende fast på ? med tagrende jern hvordan man laver det med som den skal side fast i ( ved ikke hvad det hedder ) evt er link til en flim eller en guide
Ja klemlister skal monteres over plastik, på langs af dine spær. Det skal klemme plastik fast.
I helårs huse, har man også udluftning i rygning, med lige så stor areal som begge sider tilsammen. Men ved nærmere eftertanke kan det nok lufte igennem dit hus fra den ene side til den anden, når du har så lille hus og lav taghældning.
Hvis du googler "tagfod" kommer der et hav af forslag til guides og videor om tagfod og rendejern.
Du kan ikke umiddelbart bruge dem, da de er beregnet til helårshuse, men du kan da lære noget om det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis