kolonihave hus

jeg har fåret mig en kolonihave hus  

 

men det er utæt ved taget ( rygning mangler ) og det pisser ind 100 steder... 

nu har jeg ikek den store erfeating inde for område og søger derfor hjælp her inde min hænder er skurge rigtig på men hovde halter lidt bagefter  

nåå men det er eternitag på nu og under tag af tagpap... 

jeg har fåret og vide jeg skal skkide alt af indtil spærr og se om de er våde og råden ogsådan 

men mit spørgsmål er så hvordan skal jeg brygge det op igen ?  

tænker jeg skal have lagt nyt isoliering ( vis det er der) også lavet undertag også nyt eternittag på igen ?  

 

hvordan vil i bygge det op ? 

 

jeg har fåret mig en kolonihave hus     men... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
bare noget jeg har hørt at det ikke måtte det skulle ligge tæt..

men damp spær ved jeg godt skal på, på den varme side at isolieringen men kan det vente til jeg skal have lavet loft inde i stuen ?

det skal lgie sige der er ikke varme på og kommer det heller ikke som sådan og man må ikke bo der så høje en overnating i ny og næ
super godt indlæg du har lavet

jeg ved ikke en gang om der er isolering i nu eller om der er dampspærre men ville jeg smader mit hus vis jeg bare lage isoliering oven på lofte også lægter på også tag ?

så kan dampspærr komme næste år
Det er helt ok. at vente med dampspærre. Dampspærre er ikke så vigtigt når det ikke er opvarmet. Men skal du senere bruge det lidt mere forår og efterår bliver det nødvendigt. Og skulle der enkelte gange sætte sig lidt fugt så bliver det tørt igen, når du får god udluftning i tagpladebølger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
okay super

men vi er endi om det der tag på tag er noget lort ikke ?
Det er vel ikke "noget lort" som sådan. Man har bare normalt ikke undertag under eternit. Men dit tag er meget fladt, så blæsten kan måske presse vand op i samlinger. Er der så et ok undertag hjælper det da så du ikke får brusebad.
Problemet er at du skal sikre dig at der er udluftning ind over isolering. Det kan hverken du eller jeg jo sidde her og se.
Men måske skulle du få de rygninger på, så taget er tæt. Nyde sommeren og så tage det nedefra næste år. Så kan du lave det rigtig, så er "koloni have hus vedligeholdskonto" måske ikke på 0 længere.













Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
det er helt rigtig

ja rygning skal jeg også lave som det først når ejg overtager den ( der går lige 8 dage endnu og kan slet ikek vente ) men det er rigtig igen kan se hvordan det er bygget op

ved ikke hvor der kommer and ind henne men gammel ejer sage det bare til mig og at det var rimlig slemt..

men hvad vis jeg har våde spærr og sådan kan man tørre det ud ?

og kolonihave konto står ikke på 0 men forstår mig ret jeg har ikke mulighed for at gå ud til en tømmer og sig fix det for mig..

eller gå ned til bygma og købe alt nyt jeg går meget ind for genbrug og min konto gør i sær også såå der hvor der kan sparres der gør der
Der skal en højere hældning på hvis du skal bruge eternitplader, ellers skal du have undertag under eternitpladerne, på den hældning, kommer vandet lige ind med blæsten, også efter du har lagt det om, også vil det ligge i isoleringen og begynde at dryppe gennem loftet..
Med en hældning så lav som dit hus, skal der tagpap på....
jaaa see det var ldit det jeg snakket om med at genbunge

tagpap er en utrolig dyr løsing :/ :/

kan jeg ikke bare hæve taget et par cm i toppen også passer det ?

jeg ved ikke hvad hænding der er på nu. men tys det ser godt ud med det tag og den hænding
Hvis du ikke vil have undertag på din eternitplader, skal du over 34 grader.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
hvad skal et undertag bestå af ?
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis