Glasfiber vand-kar? (til Floatation Tank)

Hej

Jeg skal ha lavet mig en Floatation Tank og tænker, at jeg vil bygge selve den del hvor vandet kommer til at være, i glasfiber. Forestiller mig at bygge en kasse i krydsfiner(?) til formålet og beklæde den med glasfiber. Kassens mål skal være 180x240 og 50cm i højden (vandstanden kommer til at være 20-25cm).

Jeg har ikke arbejdet i glasfiber før, så tænker om jeg måske ku få noget hjælp til om jeg måske har overset noget i fremgangsmåden? Jeg har set lidt videoer på nettet, og er kommet frem til følgende:

1. Mætte krydsfiner kasse med polyester + hærder

2. Beklæde m. glasfiber, hjørner først.

3. Mætte glasfiber med Polyester + hærder

4. Et lag tyndt gelcoat + hærder (fortyndet 10-15 m. acetone)

5. Et lag medium gelcoat + voks + hærder (ufortyndet)

Ku det være en måde at gøre det på?

Derudover ville jeg gerne sikre mig, om jeg skal tage nogle særlige forholdsregler, når karret skal bruges som "badekar" - og at vandet i det kommer til at indeholde meget Epsom Salt (magnesium sulfat). Det jeg tænker på i den forbindelse er, om jeg skal være opmærksom på hvilken gelcoat jeg bruger - om der er nogle der kan have kemikalier i sig, som ikke er smarte at bruge, når man skal bruge det som "badekar"? Og om gelcoat kan klare alt den Epsom salt der kommer til at være i vandet?

Håber der en nogen der måske kan hjælpe mig

 

 

Hej Jeg skal ha lavet mig en Floatation Tank... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov! Jamen det ligner jo til forveksling fuldstændig den samme pumpe..

Jo længere hen jeg kommer i det her projekt, jo mere har jeg på fornemmelsen, at lige præcis din hjælp passer så godt, da du bare betragter mig som en stor saltvandsfisk
Hold kæft, det er jo genialt Neubert - du har lige sparet mig for ventetid, penge osv. osv. - mange tak
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af zikzak på 18-12-2014 19:39
Hov! Jamen det ligner jo til forveksling fuldstændig den samme pumpe..

Jo længere hen jeg kommer i det her projekt, jo mere har jeg på fornemmelsen, at lige præcis din hjælp passer så godt, da du bare betragter mig som en stor saltvandsfisk

 

Tror bare jeg har rodet lidt for meget med akvarier

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
meget apropos, filteret prøv da at kig på fin HMF (hamburger matten filter) som feks. det her http://www.unimati.biz/product.asp?product=1557

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ah sådan et ville jeg måske også kunne bruge...

Det ser ud til at Pondteam som laver pumpen, er et svensk firma - det ville ha været sjovt hvis jeg havde bestilt den fra USA
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja den kunne have været god hvis du havde købt den fra usa GG.
Men ja jeg kan ikke se hvorfor hmf ikke skulle være Mindst lige så fint til det :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
nu vi er i akvarie verdenen, kan se der skal en hel del salt til sådan et kar.
hvad er specielt ved epsom salt/magnesiumsulfat kontra det salt der er i middelhavet osv. ?

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jamen så må jeg have mig sådan en HMF måtte :-) Jeg har ikke kunnet finde så meget info på filteret zen bruger ellers - andet end at det skulle fjerne jern fra vandet, og man derved kan undgå at ens vand bliver gult ifb. med epsom saltet. Jeg ved ikke om HMF fjerner jern eller hvad der ellers er af forskelle.

Og ja, der skal rigtig meget salt til! Næsten 400kg :o Jamen det skulle være godt for en masse - hvis du gerne vil se mere om det, så er der en forholdsvis udførlig video her:
https://www.youtube.com/watch?v=lr4bq3q9t2U


min umiddelbare tanke med saltet var blot, om ikke det man bruger i saltvands akvarier kan bruges :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er vidst helt specielle egenskaber ved epsom salt.. Både magnesium & sulfat skulle ha gode virkninger - det er en hel videnskab, som jeg ikke ved andet om end lige fra videoen og lidt her og der. Jeg har aldrig set at folk har brugt andet end det ifb med floating - de er helt vilde med det Hvilket noget salt bruger man i normale akvarier?
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også