Polsk arbejdskraft

Hej

Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug for nogle til det grove arbejde. Nedrivning af køkken og loft, muring af døråbninger og udvidelse af eksisterende dør.

Er der nogen herinde med gode kontakter til hvem der er billigst på markedet? 

Der er vel omkring 100 timers arbejde.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hej Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KSC på 16-11-2014 17:49
Magen til hykleri skal man lede længe efter!!

At I argumentere for, at man ikke skal benytte sig af polsk arbejdskraft grundet: lav løn, dårlige arbejdsforhold osv.

Prøv at kigge jer omkring i jeres eget hjem, her finder stort set intet, som er produceret i Danmark - Computeren i sidder og kigger på LDS med er formodentligt produceret i Taiwan, Kina eller Korea - jeres smartphones, fladskærm elektronikke i jeres opvaskemaske ditto. Stoffet til jeres tøj formodentligt Indien, Kina eller Bangladesh. Jeres bil er sikkert fra Korea eller et østblokland.
Maden i jeres køleskabe bliver primært ikke dyrket eller forarbejdet i Danmark - det sker i gennemsnit 3000 km væk fra dig.

Hvorfor forholder dig sig sådan? Det skyldes at I er for nærige, I er ikke selv villige til at betale det, som en vare skal koste - men på den anden side af kloden kan I ikke se, hvordan og af hvem jeres produkter bliver fremstillet, og i nok også pisse lige glade! Men polakere i Danmark, nej for satan! Deres håndværk er af dårlig kvalitet og de bor som dyr!

Men billigt grissekød køber i gerne - på trods af de også bor som dyr!

Iøvrigt er jeg ikke hellig - jeg er selv for nærig til at betale det, som en delvis dansk produceret fladskærm koster. Men jeg prædiker heller ikke noget som jeg ikke selv efterlever.

 

Du har da fuldstændigt ret mht udenlandske varer der er produceret under andre forhold end de danske, men det ændrer jo ikke ved problematikken. 

For det er så holdningen om at fordi de andre gør det så kan jeg også... sjovt nok er det samme forklaring man også får af narkosmuglere 

Men som jeg skrev tidligere, lad os se om liberalismen også gælder når det handler om ALLE jobs. Det er jo nemt at sige: Bare jeg kan spare nogle penge, så gør det ikke noget at andre får en ringe løn og vilkår... men hvis DU skal kunne betale for deres løn, fordrer det jo at DU får en god løn. 

Så hvis vi alle (hele samfundet) satte lønnen ned til "polske" lønninger, ja så var der stadig ikke råd til at få lavet noget, og det kan vi vel ikke som samfund ikke være tjent med?  

Og hvad får folk til at tro at det kun gælder for de ufaglærte eller håndværkere, det kunne jo lige så godt gælde en advokat, en politimand, en læge eller en bankfuldmægtig eller andre "høje" stillinger.

 

Tak for en fed debat 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er da fint at vi har vores holdninger og meninger om hvad kvalitet er for os, men vi skal lade være med at pådutte andre det, for nu netop inde på et gør det selv forum vil man ofte møde folk som sagtens kan leve med at det udførte arbejde ikke nødvendigvis skal udføres af professionelle, bare så længe det er ordentlig lavet og er til at betale.

Vi pådutter da heller ikke andre f.eks. vores religion, så hvorfor pådutte dem holdninger omkring håndværk ?

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Synes meget fint vi er ved at være fremme ved sagens kerne, det gør ikke noget med billige ting fra Kina med hvad det indebærer, men der skal fanme ikke komme en polsk håndværker herop og hugge mit arbejde, det er DET det handler om..

Janus007: Nu kiggede jeg på dine profiloplysninger og kan se du beskæftiger dig med IT, du kender vel ikke nogle gode polske IT firmaer hvor man kan få lavet sine ting til en billig penge..?
Jeg synes de danske er ved at være for dovne og dyre...
"Det må vist siges at være en fri fortolkning.

Sidste gang mine kolleger og jeg blandede os i noget, fik vi sat stillads op til et polsk tagsjak. De rendte rundt i 3. sals højde, uden andet end et for højt, smalt rullestillads til at kravle op og ned af.

Det huede bestemt ikke deres "mester ", men da både arbejdstilsynet og 3F Byg stod bag de polske svende, var han nødt til at rette ind.

Hvis det er hyklerisk, er der noget jeg har misforstået."

Det er isoleret set ikke hyklerisk - men du sidder formodeligt i noget tøj som er produceret under meget dårligere forhold, det er det som gør det hyklerisk!

"Jeg ville vælge en håndværker med Dansk byggegarenti. ville ikke gå op i at finde den billigste pris, men mere hvad det enkelte tilbud indeholdte. Om så jeg skulle betale lidt mere for det.

Hvis vi tager cykel frem som blev skrevet om før. Jeg vil heller betale 7-8000 kr for en kvalitet cykel der holder i 15 år. end en cykel der koster 2500 kr, som holder i 3-4 år med rep.

igen mere ud af pengene i sidste ende. "

Nu udelukker man firmaer sig jo ikke af diverse garatiordninger, ved at bruge polakker.
Cyklen til 7-8000 kr. er stadig ikke produceret af danske håndværkere - den er også produceret i et land med lavere løn, dårligere arbejdsforhold.
Mig bekendt lukke Kildemose som den sidste producent i Danmark af cykler - dog findes der småfirmaer, som laver til puristerne, men der kommer du ikke langt med 7-8000 kr.

/K

Det er isoleret set ikke hyklerisk - men du sidder formodeligt i noget tøj som er produceret under meget dårligere forhold, det er det som gør det hyklerisk!

Det vil altså sige, at hvis vi ikke ordner alle verdens uretfærdigheder i et hug, så er vi hyklere.

De små skridt nytter ikke noget.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce
Men efter hvad spørgeren finder en rimelig betaling nemlig 140 -150 kr / time, så ser det jo ud til lønningerne i IT branchen er faldet en hel del her hen over weekenden.....
Mon den slår igennem i løbet af ugen, så tror jeg da der er nogle ting i det firma jeg arbejder hos's EDB der skal rettes op på, men med de IT timepriser der blev takseret i sidste uge mente mester vi måtte leve med det.....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af KSC på 16-11-2014 18:56
"Det må vist siges at være en fri fortolkning.

Sidste gang mine kolleger og jeg blandede os i noget, fik vi sat stillads op til et polsk tagsjak. De rendte rundt i 3. sals højde, uden andet end et for højt, smalt rullestillads til at kravle op og ned af.

Det huede bestemt ikke deres "mester ", men da både arbejdstilsynet og 3F Byg stod bag de polske svende, var han nødt til at rette ind.

Hvis det er hyklerisk, er der noget jeg har misforstået."

Det er isoleret set ikke hyklerisk - men du sidder formodeligt i noget tøj som er produceret under meget dårligere forhold, det er det som gør det hyklerisk!

"Jeg ville vælge en håndværker med Dansk byggegarenti. ville ikke gå op i at finde den billigste pris, men mere hvad det enkelte tilbud indeholdte. Om så jeg skulle betale lidt mere for det.

Hvis vi tager cykel frem som blev skrevet om før. Jeg vil heller betale 7-8000 kr for en kvalitet cykel der holder i 15 år. end en cykel der koster 2500 kr, som holder i 3-4 år med rep.

igen mere ud af pengene i sidste ende. "

Nu udelukker man firmaer sig jo ikke af diverse garatiordninger, ved at bruge polakker.
Cyklen til 7-8000 kr. er stadig ikke produceret af danske håndværkere - den er også produceret i et land med lavere løn, dårligere arbejdsforhold.
Mig bekendt lukke Kildemose som den sidste producent i Danmark af cykler - dog findes der småfirmaer, som laver til puristerne, men der kommer du ikke langt med 7-8000 kr.

 

Igen snakker vi ikke om selve produktet

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

 

"Igen snakker vi ikke om selve produktet"
Nu bragte du selv et specifikt produkt på banen!

Men jeg kan ikke se, hvad forskellen er? Om de leverer arbejdskraft i Danmark - eller flytter produktion ud - hvad er forksellen? Ud over at det ikke forbryder sig på dansk lovgivning ved at gøre det.

Men svar nu på mine spørgsmål, hvem beregner for en dansk håndværker? Kan polske håndværkere ikke være forsikret?

 


/K

Skrevet af KSC på 16-11-2014 19:14

 

"Igen snakker vi ikke om selve produktet"
Nu bragte du selv et specifikt produkt på banen!

Men jeg kan ikke se, hvad forskellen er? Om de leverer arbejdskraft i Danmark - eller flytter produktion ud - hvad er forksellen? Ud over at det ikke forbryder sig på dansk lovgivning ved at gøre det.

Men svar nu på mine spørgsmål, hvem beregner for en dansk håndværker? Kan polske håndværkere ikke være forsikret?

 

 

I forhold til det dokumentation af beregning og andet. Så det bygherre selv der skal stå for dette var lidt for hurtig der. i forhold til garenti kan udlandske firmaer ikke blive medlem i dansk byggaranti, Hvad jeg har læst mig frem til.

Vil lige pointere at jeg ikke har sagt de ikke har sagt de er dårlige til deres arbejde. De både gode til at planlægge og ryde op efter sig. De kender bare ikke til den danske byggeskik, krav og regler. Derfor vælger jeg dem fra samt det økonomiske.

En cykel er ikke et specifikt produkt. det er bredt. for eksempel må vi som bygningskonstruktører ikke forslå et specifikt produkt. så som navnet gasbeton. Dette er et specifikt produkt. vi må sige porebeton og hvis vi vil have at der skal bruges produktnavnet gasbeton. MÅ vi skrive vores krav i forhold til porebetonen som læner sig op af gasbeton.

Ordet cykel= porebeton  

 

 

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Nå men tråden er da kørt helt af sporet her så jeg takker pænt af:

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også