Polsk arbejdskraft

Hej

Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug for nogle til det grove arbejde. Nedrivning af køkken og loft, muring af døråbninger og udvidelse af eksisterende dør.

Er der nogen herinde med gode kontakter til hvem der er billigst på markedet? 

Der er vel omkring 100 timers arbejde.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hej Ifb. med køb af lejlighed har vi fået brug... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej njord

Jeg er her skam stadigvæk, læser med på sidelinien. Det er jo god underholdning at læse alle de små bedrevidende og ligegyldige indlæg, skrevet af folk der ikke kan eller vil forstå spørgsmålet.

Jeg synes da jeg forsøgte at bede pænt om at holde sig til mit spørgsmål, da den "Den studerende Bygningskonstruktør" kom med sin holdning. Men ligemeget hjalp det.

Det er tydeligt at der i blandt nogle af LDS-brugere er nogle håndværkere som virkelig føler sig forurettet af at den danske stat er medlem af EU og derved også kan købe arbejdskraft fra udlandet. De har desværre ikke fattet en døjt.... det var staten Danmark de burde være vred på, men istedet lader de deres vrede gå ud over mennesker der gerne vil købe arbejdskraften.

Alternativet for mig er at lave det selv, jeg kommer ALDRIG til at give en dansk håndværker 600kr i timen for noget jeg selv kan lave bedre.

Men derimod vil jeg gerne betale 140-150kr for det grove, herunder nedrivning af væg og loftsbeklædning, opmuring af dør, slibning af gulv osv. 

Det kunne jo også vise sig at de måske var ganske omhyggelige og dygtige og derved havde jeg mere arbejde til dem.

Det mest underlige er dog de mennesker på diverse foraer rundt omkring der mener de skal bestemme hvad andre må/ kan spørge om. Hvad er tanken på sådan en lille politimand?

 

Anyway... det virker som om der sidder nogle personer her på LDS som virker meget lidt konstruktive, nærmest bittersure over et eller andet. Hvad ved jeg ikke, men det er ihvertfald ganske demoraliserende for et ellers godt forum.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Magen til hykleri skal man lede længe efter!!

At I argumentere for, at man ikke skal benytte sig af polsk arbejdskraft grundet: lav løn, dårlige arbejdsforhold osv.

Prøv at kigge jer omkring i jeres eget hjem, her finder stort set intet, som er produceret i Danmark - Computeren i sidder og kigger på LDS med er formodentligt produceret i Taiwan, Kina eller Korea - jeres smartphones, fladskærm elektronikke i jeres opvaskemaske ditto. Stoffet til jeres tøj formodentligt Indien, Kina eller Bangladesh. Jeres bil er sikkert fra Korea eller et østblokland.
Maden i jeres køleskabe bliver primært ikke dyrket eller forarbejdet i Danmark - det sker i gennemsnit 3000 km væk fra dig.

Hvorfor forholder dig sig sådan? Det skyldes at I er for nærige, I er ikke selv villige til at betale det, som en vare skal koste - men på den anden side af kloden kan I ikke se, hvordan og af hvem jeres produkter bliver fremstillet, og i nok også pisse lige glade! Men polakere i Danmark, nej for satan! Deres håndværk er af dårlig kvalitet og de bor som dyr!

Men billigt grissekød køber i gerne - på trods af de også bor som dyr!

Iøvrigt er jeg ikke hellig - jeg er selv for nærig til at betale det, som en delvis dansk produceret fladskærm koster. Men jeg prædiker heller ikke noget som jeg ikke selv efterlever.

/K

Skrevet af Janus007 på 16-11-2014 17:40

Alternativet for mig er at lave det selv, jeg kommer ALDRIG til at give en dansk håndværker 600kr i timen for noget jeg selv kan lave bedre.

Hvor har du fået 600 kr i timen fra?   det er autoriseret håndværker der er helt der oppe max. Murer/tømrer ligger mellem 350-450 kr i timen hos en entrepenør.

Hvor vil du få dokumentation for at tingene holder? så som nedrivning af vægge.?

Hvad hvis det bliver uført konstruktionsmæsiigt forkert? hvordan vil du så stå? betale for en dyre håndværkere for at lave det om? ekstra arbejde i sidste ende som jeg siger om det er dansk eller udlandsk

Så du siger 150 kr i timen. Så der moms af beløbet plus dækningsbidrig og diverse. så håndværkeren tjener omking 80 kr som der så skal beskattes af oveni.

Og til den pris skal du have fat i et fuldstændig udlandsk firma. Danske entrepenører vil stadig have danske priser selv om de havde udlandsk arbejdskraft.

Du siger du kan lave det bedre, men har du lige så meget viden om dette?

 

 

 

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Skrevet af KSC på 16-11-2014 17:49
Magen til hykleri skal man lede længe efter!!

At I argumentere for, at man ikke skal benytte sig af polsk arbejdskraft grundet: lav løn, dårlige arbejdsforhold osv.

Prøv at kigge jer omkring i jeres eget hjem, her finder stort set intet, som er produceret i Danmark - Computeren i sidder og kigger på LDS med er formodentligt produceret i Taiwan, Kina eller Korea - jeres smartphones, fladskærm elektronikke i jeres opvaskemaske ditto. Stoffet til jeres tøj formodentligt Indien, Kina eller Bangladesh. Jeres bil er sikkert fra Korea eller et østblokland.
Maden i jeres køleskabe bliver primært ikke dyrket eller forarbejdet i Danmark - det sker i gennemsnit 3000 km væk fra dig.

Hvorfor forholder dig sig sådan? Det skyldes at I er for nærige, I er ikke selv villige til at betale det, som en vare skal koste - men på den anden side af kloden kan I ikke se, hvordan og af hvem jeres produkter bliver fremstillet, og i nok også pisse lige glade! Men polakere i Danmark, nej for satan! Deres håndværk er af dårlig kvalitet og de bor som dyr!

Men billigt grissekød køber i gerne - på trods af de også bor som dyr!

Iøvrigt er jeg ikke hellig - jeg er selv for nærig til at betale det, som en delvis dansk produceret fladskærm koster. Men jeg prædiker heller ikke noget som jeg ikke selv efterlever.

Nu handler det jo heller ikke om selv produktet. men hvem der sælger. eller udfører dette. efter det er produceret, hvad jeg forstår.

 

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 16-11-2014 18:10

Hvor har du fået 600 kr i timen fra?   det er autoriseret håndværker der er helt der oppe max. Murer/tømrer ligger mellem 350-450 kr i timen hos en entrepenør.

Hvor vil du få dokumentation for at tingene holder? så som nedrivning af vægge.?

Hvad hvis det bliver uført konstruktionsmæsiigt forkert? hvordan vil du så stå? betale for en dyre håndværkere for at lave det om? ekstra arbejde i sidste ende som jeg siger om det er dansk eller udlandsk

Så du siger 150 kr i timen. Så der moms af beløbet plus dækningsbidrig og diverse. så håndværkeren tjener omking 80 kr som der så skal beskattes af oveni.

Og til den pris skal du have fat i et fuldstændig udlandsk firma. Danske entrepenører vil stadig have danske priser selv om de havde udlandsk arbejdskraft.

Du siger du kan lave det bedre, men har du lige så meget viden om dette?

 

 

 

 

 

En meget normal timepris for en håndværker, hvor jeg bor er 400..450 kr. pr. time + moms. Det bliver 500..562,5 kr. incl moms.

Hvor kommer dukumetation fra, hvis du benytter dig af en dansk håndværker? Jeg har aldrig i mit liv mødt en dansk håndværker med et skabt begreb om simple statiske beregninger, formoder heller ikke at møde en polsk.

Hvad gør du når en dansk håndværker udfører det konstruktionsmessigt forkert? 

 

 

 

 


/K

Annonce
140-150 kr / time vil du gerne betale håndværkerens.
Betyder det du går ind som arbejdsgiver, og står for forsikringer feriepenge og pension?
Hvis det er din rolle er den jo OK.

Hvis ikke så prøv at regne tilbage og se hvad der er tilbage i reel løn for arbejdet?

De første 30 k er moms.
Så er der 120kr.
De 40% (af lønnen) der dækker pension, og sociale omkostninger efterlader ca 86kr til timeløn, og så er der ikke noget afsat til slid og forrentning af grej og firmabiler, eller dækning af den første ledighedsdag osv.....

Mvh Njord

MVH Njord
Magen til hykleri skal man lede længe efter!!

At I argumentere for, at man ikke skal benytte sig af polsk arbejdskraft grundet: lav løn, dårlige arbejdsforhold osv....

Det må vist siges at være en fri fortolkning.

Sidste gang mine kolleger og jeg blandede os i noget, fik vi sat stillads op til et polsk tagsjak. De rendte rundt i 3. sals højde, uden andet end et for højt, smalt rullestillads til at kravle op og ned af.

Det huede bestemt ikke deres "mester ", men da både arbejdstilsynet og 3F Byg stod bag de polske svende, var han nødt til at rette ind.

Hvis det er hyklerisk, er der noget jeg har misforstået.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Den slags stillads ses nu også hos danske mestre... Men ikke forsvarligt....

MVH Njord
Skrevet af Janus007 på 16-11-2014 17:40

 

Men derimod vil jeg gerne betale 140-150kr for det grove, herunder nedrivning af væg og loftsbeklædning, opmuring af dør, slibning af gulv osv. 

 

140-150 kr i timen skal du nok finde det sort, og sort arbejdskraft finder du ikke herinde. nu hedder jo lav-det-selv.dk så det kan da undre du er herinde for at finde polakker. kig evt på lav-det-sort.dk eller iamacheapass.com

 

Skrevet af KSC på 16-11-2014 18:20

Hvad gør du når en dansk håndværker udfører det konstruktionsmessigt forkert? 

 

Jeg ville vælge en håndværker med Dansk byggegarenti. ville ikke gå op i at finde den billigste pris, men mere hvad det enkelte tilbud indeholdte. Om så jeg skulle betale lidt mere for det.

Hvis vi tager cykel frem som blev skrevet om før. Jeg vil heller betale 7-8000 kr for en kvalitet cykel der holder i 15 år. end en cykel der koster 2500 kr, som holder i 3-4 år med rep.

igen mere ud af pengene i sidste ende.

 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også