BETA: "Giv ros"-funktion

Vi har altid kunne se hvor mange indlæg en person har skrevet og hvornår vedkommende blev tilmeldt som bruger. De flittige har fået fortjent anderkendelse ved at ligge på toplisten i forumoverblikket.

Men hvor ville det være fedt, hvis vi kan se på kvaliteten af bidragene også. Dermed kan super-LDS'eren der kommer med rigtig gode guldkorn få masser af hæder og skulderklap.

Derfor er vi nu klar til at teste en ny funktion, som gør det muligt at give en tommel-op til gode indlæg. Det vises som et ikon med et tal ved siden af, som fortæller hvor mange der har rost indlægget. Ikonet skifter til et checkmark hvis man HAR rost et indlæg:

Normalt tester vi nye funktioner på en testserver, men vi lever livet farligt og prøver det af direkte her på siden. Alle der har tilmeldt sig som beta-LDS'ere kan se knapperne nederst i hvert indlæg. Senere udvider vi med en top-liste, så man kan se de mest roste indlæg/forfattere. Derudover vises antal "roser" på brugerprofilen.

Prøv det af og kom med kommentarer her i tråden. Jeg er især interesseret i at høre om:

  • Hastighed og fejl: Går det hurtigt nok (bliver forummet langsommere)?
  • Anvendelse: Er det nemt / svært at bruge?
  • Konceptet: Er det noget vi kommer til at bruge?
  • Navn: Ideer til hvad vi kan kalde det, dvs. man giver et: "Skulderklap", "Like", "Ros", "Anderkendelse"

Lad os teste!

PS: Alle kan være med. Se hvordan du tilmelder dig som beta-tester her


Mvh. AllanE
Vi har altid kunne se hvor mange indlæg en person... Vis hele indlægget
70 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/42676' class='af-profile-link'>GardenGirl</a> på 12-11-2014 23:25
men hvis den skal være der, skal "giver" også vises - så man "tør" stå ved tommel ned! (men det synes jeg faktisk også, skulle vises ved "tommel op")

Enig!

(i øvrigt er der vist et eller andet galt med hyperlinks mår man citerer andre )

Tak for de mange tilbagemeldinger!

Bliv endelig ved med at bruge funktionen og andre er også velkommen til at give feedback. Jeg samler sammen, når det har kørt lidt tid.

Mht. hvordan tommel-ikonet skal se ud, så har jeg faktisk netop fået designet nogle flere varianter af vores LDS-maskot og...[trommehvirvler]...to varianter af tommelfinger-op:

Jeg har prøvet dem af, men udfordringen bliver 1) Den må ikke tage for meget fokus fra indlægget (tænker på farven) og 2) Den skal fungere i meget lille størrelse: 

Men lad os prøve!


Mvh. AllanE
Jeg har opdateret, så vi nu bruger den nye LDS-hånd. Det ser bedre ud end jeg havde regnet med.

Hvad siger I? Kan man se hvad det forestiller?


Mvh. AllanE
Armen der er ikke et øje tørt.!

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Skrevet af AllanE på 13-11-2014 15:35
Jeg har opdateret, så vi nu bruger den nye LDS-hånd. Det ser bedre ud end jeg havde regnet med.

Hvad siger I? Kan man se hvad det forestiller?
 

Ja, især hvis der også kommer et eksemplar der er roteret 180 grader. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af AllanE på 13-11-2014 15:35
Jeg har opdateret, så vi nu bruger den nye LDS-hånd. Det ser bedre ud end jeg havde regnet med.

Hvad siger I? Kan man se hvad det forestiller?
 

Ser udemærket ud Allan, men husk lige at fjerne den mulighed at man kan give sig selv et "skulderklap", så det ikke går hen og bliver den store "rygklapperfest" 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
God pointe! Jeg har rettet det og opdateret her på LDS, så nu kan man ikke skulderklappe sig selv.


Mvh. AllanE
fedt- at man ikke kan klappe sig selv (prøvede lige.. self.. :-))
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Men jeg savner nok, at man kan "disse" -og "like"* men kun med "reference" - det er i min verden for nemt at gøre det ene og andet.. men ..
Positivtilkendegivelse - jojo , det er ok * men der er for mange, de bare "liker"
Negativ - der er bare en masse "nejhatte" - men hvis der er reference til hvem liker og disliker - så løser det sig selv..

det burde man have på mange sites..

Så er der nogle, der laver tvunget login for alle - og så er al debat dræbt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Lige en opdatering herfra:

Tak for testeriet! Der er blevet "skulderklappet" 120 gange indtil videre uden en eneste fejl, så det er fint. 

Der er blevet "skulderklappet" mere end jeg havde regnet med. Det er måske fordi vi allesammen bare tester, og så trykker man lidt ekstra gange. Det bliver spændende at se hvordan resultatet bliver, når vi går i luften.

Her er et par punkter - kommentarer er velkomne:

  • Rent teknisk skal der ændres i dén måde knapperne bliver opdateret på. Lige nu hentes hver knap én ad gangen (antal skulderklap og om man selv har stemt). Det bliver lidt for hårdt for serveren, når det bliver sluppet ud til alle på LDS. Det skal ændres, så serveren kun belastes én gang.
  • Jeg har tænkt over pointen om, at et skulderklap ikke må erstatte et indlæg med en tak og ros. Jeg tror, at vi skal ændre formuleringen, så der ved mus over knappen står "Giv skulderklap" og en tekst bagefter, som opfordre til, at man også husker at skrive et indlæg.
  • Er der generel enighed om, at vi skal vise brugernavne på dem der har "skulderklappet"?

 


Mvh. AllanE
Der er yderligere 50 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis