Sensommer

Hej.

Blev lidt grebet af et solstrejf i gården, og så fik vi lige en ny kat, der gik og peb i haven

mvh


 varmetossen

Hej. Blev lidt grebet af et solstrejf... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener at der er nogle bøge træer oppe i Vejle ådal der er de første der springer ud hvert år

Nu er både Munkebjerg ved Vejle Fjord, og det mindre kendte Munkebjerg på Fyn jo begge noget nord for Vojens, så jeg er ikke helt med på hvordan det underbygger, at det er varmere mod syd.

Tillige anfører Nitter længere oppe, at det er helt almindeligt nordenfjords, at der ikke har været nattefrost midt november.

Konklusionen er vel derfor, at jo længere nord jo mildere klima ? 

Skrevet af Nitter på 15-11-2014 11:42

Dem har jeg også nogle "ris" stående af ude i hegnet. Det er en sort der giver bær meget sent så det er der ikke noget mærgværdigt i for mig.  

 

 

 

Hvis det er dette indlæg du hentyder til, skriver Nitter intet om frost !

 

 

 

Hej.

Der er et bøgetræ overfor Tureby station på midtsjælland der altid er det første i området

til at springe ud.

Det er nok genetisk betinget.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Håndværkeren på 15-11-2014 15:45

Hvis det er dette indlæg du hentyder til, skriver Nitter intet om frost !

 

Nej det har du fuldstændig ret i. 

Jeg lavede den slutning, at hvis hindbærrene stadig gror og modnes på als og nordjylland, så havde de nok ikke haft nattefrost, for sådan hænger det sammen i østdanmark. Men jeg accepterer naturligvis, hvis det ikke forholder sig sådan.

PS Kan man frostsikre bærrene ved at vande med glykol?

 

 

Annonce

Her har vi haft to nætte med let natte frost så træe og plænen var hvid da lyset kom frem.

Skrevet af Lars ON på 15-11-2014 15:10

Tillige anfører Nitter længere oppe, at det er helt almindeligt nordenfjords, at der ikke har været nattefrost midt november.

Konklusionen er vel derfor, at jo længere nord jo mildere klima ? 

  Nope, jo længere vestpå, jo senere kommer den første nattefrost.  

Grunden hertil må folk selv regne ud.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den plante med de lilla blomster er en Gederams.

Og den skønne misling måtte gerne leveres på min adresse. 

 


Sniffer  

Hej.

Tak. Katten er en af dem der har fuldstændig knald i låget i vågen tilstand. Alt skal angribes og dræbes. Den er fuldstændig håbløs at læse avis sammen med, så springer den lige op i avisen forfra eller nedfra. Det bliver interessant at se den  vokse op.

mvh


 varmetossen

Lyder fuldstændigt som min hunde hvalp, der skal bides i alt knurres til lige med. Hun graver i mine stor potte planter der står på gulvet, skider og pisser på gulvet. Jeg er temmeligt træt af hende for tiden, jeg egner mig ikke til at skæde ud for hun reagere bare ved at logre med halen selvom jeg rusker hende i nakkeskindet og siger grimme ord.

Det værste er at jeg bliver ked af det hver gang jeg skal skælde ud.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis