Sensommer

Hej.

Blev lidt grebet af et solstrejf i gården, og så fik vi lige en ny kat, der gik og peb i haven

mvh


 varmetossen

Hej. Blev lidt grebet af et solstrejf... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja de dyr, intet slår dem. Jeg har virkelig fået min sag for efter den lille nye Pusille er flyttet ind her, den knokler rundt med sine tøjdyr medens den knurre og rusker det stakkels tøjdyr. Det går igennem huset i en veldig fart fra køkken til spisestuen og tilbage igen.

Men der er også gode minder om Tiggie der dukker op, her er et billed af en meget glad "pige" der lige får lov at løbe frit

 

Skrevet af Klaus Lundstedt på 13-10-2014 13:49

Hej.

 

Vi kan da lige tage et skridt til. Denne plante er en af mine favoritter fra barndommen hos mine bedsteforældre. Vi kaldte den 'klokken 8 blomst' da den springer ud ved solnedgang i løbet af 15 - 20 minutter med nogle blomster hver dag. Jeg husker ikke dens navn, men den dufter af altheabolcher - sucre D'or for unge læsere

Og det var jo før tv-avis og alt det pjat.

mvh

 

Ja det er en sindsyg fed plante at have, og jeg kender den også kun som "klokken 8 blomst". Men en hurtig søgning blev jeg klogere: Natlys, Oenothera biennis. 

De er 2 årrige, så de første år laver en plante, og året efter blomstrer, sætter frø og dør for så at starte forfra igen.

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej.

Jamen det passer fint med at de nu er hoppet ud af højbedet og gror på jorden.

Og det er stadig den gamle stamme fra Ørredshuset ved Grevindeskoven, midtsjælland.

mvh

 


 varmetossen

De er godt nok flotte alle sammen, kan kun nyde synet af dem.

Ros herfra til jer alle.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Du er ikke den eneste Larson jeg har en lille sølle busk der stadig giver. Den står så jeg kan køre forbi den med plæne klipperen og lige pluke et par stykker i forbi farten

Skrevet af Lars ON på 15-11-2014 10:39

Så er vi midt i november, men spiser stadig friske hindbær fra haven 

 

Dem har jeg også nogle "ris" stående af ude i hegnet. Det er en sort der giver bær meget sent så det er der ikke noget mærgværdigt i for mig.  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Næ det er muligt, men herovre plejer nattefrosten på nuværende tidspunkt at have sat en stopper for den fornøjelse.

Det er en af fordelene ved at bo her nede i det Sydlige, vi har grønne træer ca. tre uger før alle andre længere Nord på og tre uger længere i efter året. Første gang jeg oplevede det med toget fra Sønderborg hvor det meste var blevet grønt, da jeg nåede op omkring Vojens var alt stadig gråt og kedeligt.

Arh Håndværker, er det ikke noget med en bøg i munkebjerg på Fyn der næsten altid er den første til at springe ud?

Men ellers har du ret, med os der bor sydpå har det da rimeligt godt mht lys. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis